Avatar billede helpwantedfast Nybegynder
25. juli 2007 - 02:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Iphone - US import

Hej,
nogen der ved om man kan købe en iphone i usa og så bruge den i DK? Har hørt den er låst til AT&T, men det burde da kunne åbnes?
Avatar billede kdige Nybegynder
25. juli 2007 - 16:00 #1
amerikanske iphones er alle låst til AT&T, og kan ikke låses op på lovlig vis.
Der arbejdes dog hårdt på at cracke låsen på ulovlig vis, men det er ikke sket endnu.
Avatar billede blacktiger Nybegynder
25. juli 2007 - 23:19 #2
Burde kunne åbnes - baaaah. Telefonen (i sin amerikanske version) har jo ikke engang et simkort!

Den er låst til AT&T, det er ikke meningen at du nognesinde skal kunne skifte (ikke engang efter dine 2 år abonnement (1500$, minimum)). Det er rigtigt at den nok bliver cracket, men da den som sagt er specialdesignet til AT&T skal der nok også skrives specialsoftware til den før du kan bruge en anden udbyder. Jeg aner ikke hvordan sådan noget virker, men jeg kunne forestille mig at pga det manglende simkort skal der endda skrives specialsoftware til hver enkelt udbyder.

så det korte svar er. Den kan ikke bare åbens som vi gør det med mobiler herhjemme - det er helt andre, og meget mere barbariske, forhold derovre :)