Avatar billede dbi Nybegynder
29. juli 2007 - 00:18 Der er 20 kommentarer

Sort Skærm og ingen forbindelse?

Hejsa

Jeg har et alvorligt problem med min stationære.
når jeg starter min computer fremgår det bare på skærmen: "signal error, check cabel" hvorefter den går i sort. jeg aner ikke om computeren fortsætter eller hvad jeg gør

jeg har idag haft alle kabler frakoblet og sat i igen efter bedste overbevisning, men stadig samme problem. hvad kan problemet være?

mvh
Daniel Iversen
Avatar billede strych9 Praktikant
29. juli 2007 - 00:23 #1
Hvor mange kabler går der mellem din computer og skærmen, og hvad farve har stikkene?

Er der en knap på skærmen til at vælge mellem DVI og VGA (digitalt og analogt) input?
Avatar billede dbi Nybegynder
29. juli 2007 - 00:30 #2
Det er en almindelig standard VGA kabel der går imellem det
Avatar billede strych9 Praktikant
29. juli 2007 - 00:36 #3
Er det en HP 1703 eller 1723 skærm?
Avatar billede dbi Nybegynder
29. juli 2007 - 00:40 #4
nej. det er en  hanns-G 19" fladskærm. jeg købte den igår, men der var også problemer før, så jeg har min tvivl om det er skærmen
Avatar billede strych9 Praktikant
29. juli 2007 - 00:46 #5
Og du bruger formentlig kablet som fulgte med skærmen...
Tjah, jeg har set det her et par gange før. De andre gange har hverken skærm eller gfx kort været defekte som så, men skærmen har bare ikke korrekt afkodet signalet fra gfx kort og går så i dvale fordi den ikke tror den modtaget noget. Altså inkompatibilitet.
Jeg ville prøve med et andet grafikkort. Helst en anden model.

De andre gange jeg har set det her er med glade amatører som forbinder både VGA og DVI kablet til monitor og undrer sig over at det ikke virker. Det lader dog ikke til at være tilfældet her =)
Avatar billede dbi Nybegynder
29. juli 2007 - 00:50 #6
Jeg bruger som sagt det kabel som fulgte med

Det jeg synes er underligt er at det har virket før i flere måneder og pludselig forsvinder det. Jeg har skrevet en mail til et itfirma, som beskrev at det måske kunne være min harddisk, hvilket jeg står lidt uforstående overfor da den egentlig godt burde kunne vise bios delen på skærmen og så evt. brokke sig over en boot-disk-failure
Avatar billede dbi Nybegynder
29. juli 2007 - 00:53 #7
jeg har netop tilsluttet skærmen til min bærbare som jeg sidder ved nu, hvor den fungerer perfekt :) så skærmen fejler altså intet
Avatar billede strych9 Praktikant
29. juli 2007 - 01:17 #8
hehe det var sgu en noget ubehjælpelig diagnose det it firma stiller..
men jo, jeg tror bare det er som jeg siger; altså en form for inkompatibilitet. Nærmere forklaring kan jeg ikke give, men det har virket for mig at skifte gfx kort før.
Avatar billede peet-49 Novice
29. juli 2007 - 09:27 #9
En fejl på vgasoklen på vgakortet, vil også være "tjek kabel"
Avatar billede dbi Nybegynder
29. juli 2007 - 10:19 #10
Det er også en af de konklusioner jeg er nået frem til, så mange tak for hjælpen. :=)
Avatar billede dbi Nybegynder
29. juli 2007 - 10:20 #11
Det er også en af de konklusioner jeg er nået frem til, så mange tak for hjælpen. :=)
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2007 - 10:26 #12
Den besked får du jo uanset hvad der er galt, har du prøvet med en anden skærm, det kan jo meget vel være computeren der er problemet
Avatar billede dbi Nybegynder
29. juli 2007 - 11:48 #13
Hej Helgec.

Ja. jeg har netop købt en ny fladskærm (som jeg skulle have haft uanset) og problemet var det samme med den gamle
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2007 - 12:17 #14
OK! Hvis det så ikke ændrer sig hvis du tester med et andet skærmkort så tror jeg du skal benynde at tænke i Ram - CPU - bundkort - du skal nok tænke i samme rækkefølge
Avatar billede dbi Nybegynder
29. juli 2007 - 12:18 #15
ok, mange tak for hjælpen. jeg prøver lige at se på sagen. og til jer andre også en stor tak :) dejligt med noget eksperthjælp når man mangler det
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2007 - 12:46 #16
Hvis det med Cmos ikke hjælper og hvis du har en rimelig hurtig forbindelse kunne det måske være en ide at downloade og brænde KNOPPIX http://tyge.sslug.dk/knoppix/ boot op på cd-en og nu kan du arbejde næsten som du var i XP du får herved lejlighed til at finde ud af om du også får fejlmeldinger her
Avatar billede dbi Nybegynder
29. juli 2007 - 13:24 #17
Cmos er cleared og stadig intet signal. endividere kan jeg ikke downloade knoppix og boote den op da der slet intet vil komme frem på skærmen. :(
desuden vil det også tage for lang tid at hente 699 mb med en 256 kbit downloadhastighed
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2007 - 13:32 #18
Sorry for det med KNOPPIX, den kommentar var tiltænkt en anden tråd
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2007 - 19:50 #19
Stadig problemer ??
Avatar billede dbi Nybegynder
17. august 2007 - 20:05 #20
Hej. Sjovt du spørger. Jeg fik svaret igår og det var et defekt bundkort det var skyld i det.

fik beskeden: Siger den ikke den "bip-lyd" når den starter op er det enten en bios opgradering eller defekt bundkort

så det ved alle fremtidige brugere nu med problemet :)