Avatar billede gecko Nybegynder
29. juli 2007 - 11:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

WP plugin - omkodning

Hej

Jeg har fundet et Random quote plugin til wordpress, som er godt, men gerne skulle ændres lidt.

Jeg vil nemlig gerne vise 5 quotes på 1 gang - derudover skal de adskilles med et linjeskift.

Jeg har fundet ud af, at jeg kan ændre:

$sorgu = "SELECT * FROM $wpdb->ysoz ORDER BY RAND() limit 0,1 ";

til

$sorgu = "SELECT * FROM $wpdb->ysoz ORDER BY RAND() limit 0,5 ";

- nu kommer der 5 quotes, men de hænger alle sammen i et langt link?!

Nogle der kan hjælpe?

Koden er herunder:

<?php

/*
Plugin Name: Yakuter Random Quotes Plugin
Plugin URI: http://www.yakuter.com/yakuter-random-quotes-plugin
Description: It helps you to show random quotes at your blog. Author
Version: 2.0
Author: yakuter
Author URI: http://www.yakuter.com
*/

//Yeni Mesaj-New Quote

function soz_ekle ()
{    global $wpdb ;
        $yenisoz= "INSERT INTO ".$wpdb->ysoz." VALUES ('','".$_POST['metin']."')";
        $wpdb->query($yenisoz); ?>
        <div id="message" class="updated fade"><p>New quote added! </p></div>
<?php }

//Sil-Delete
function soz_sil ()
{    global $wpdb ;
        $silinecek="DELETE FROM ".$wpdb->ysoz." WHERE id='".$_GET['silno']."'";
        $wpdb->query($silinecek);?>
        <div id="message" class="updated fade"><p><strong>Quote deleted!</strong></p></div>
        <?php
}

function soz_duzenle ()
{    global $wpdb ;
        $sqlduzenle="update ".$wpdb->ysoz." set metin='".$_POST['metin']."' where id='".$_POST['id']."' ";
        $wpdb->query($sqlduzenle);?>
        <div id="message" class="updated fade"><p><strong>Quote updated!</strong></p></div>
        <?php
}

//Temel Fonksiyon - Main Function
function ysoz( )
{
    global $wpdb;

        $sorgu = "SELECT * FROM $wpdb->ysoz ORDER BY RAND() limit 0,1 ";
        $sonuclar = $wpdb->get_results($sorgu);
        if ($sonuclar) {
        foreach ($sonuclar as $sonuc) { echo $sonuc->metin; } }
}

//Y?netim Paneli- Admin Panel
add_action('admin_menu', 'yonetime_ekle');
function yonetime_ekle() {
    add_submenu_page('options-general.php', 'Random Quotes', 'Random Quotes', 10, __FILE__, 'ysoz_menu');
}

function ysoz_menu() {
    global $wpdb,$wpcf_strings;

        echo '<div class="wrap">';

        if ($_POST['islem']== 'ekle') { soz_ekle (); }
        if ($_GET['islem']== 'sil') { soz_sil (); }
        if ($_POST['islem']== 'duzenle') { soz_duzenle (); }

        $sorgu = "SELECT * FROM $wpdb->ysoz order by id desc";
        $sonuclar = $wpdb->get_results($sorgu);
        if ($sonuclar) {
            echo "<ol>";
            foreach ($sonuclar as $sonuc) {
            echo "<li>".$sonuc->metin;
            echo "-[<a href='".$_SERVER['PHP_SELF']
            ."?page=ysoz.php&islem=sil&silno=".$sonuc->id."'>Delete</a>]";
            echo "-[<a href='".$_SERVER['PHP_SELF']
            ."?page=ysoz.php&degistir=".$sonuc->id."'>Edit</a>]</li>";
            }
            echo "</ol>";

        } else { echo "There is no quote yet!"; }

        if (!isset($_GET['degistir'])) {
?>
<form action="<?php $_SERVER['PHP_SELF'] ?>?page=ysoz.php" method="post" >
        <fieldset>
        <table width="400">
            <tr><td width="400"><b>New Quote</b></td></tr>
            <tr><td><textarea name="metin" id="metin" cols="45" rows="6" tabindex="4"></textarea></td></tr>
            <tr><td><input type="submit" name="submit" value="Add Quote" class="button" tabindex="5" /></td></tr>
        </table>
            <INPUT TYPE="hidden" name="islem" value="ekle"></p>
          </fieldset>
    </form>
<?php
}
else
{
$sorgutekipucu = "SELECT * FROM $wpdb->ysoz where id=".$_GET['degistir'];
        $sonuclartekipucu = $wpdb->get_results($sorgutekipucu);
        if ($sonuclartekipucu) {
        foreach ($sonuclartekipucu as $sonuctekipucu) {
        ?>
<form action="<?php $_SERVER['PHP_SELF'] ?>?page=ysoz.php" method="post" >
        <fieldset>
            <table width="400">
            <tr><td width="400"><b>Edit Quote</b></td></tr>
            <tr><td><textarea name="metin" id="metin" cols="45" rows="6" tabindex="4"><?php echo $sonuctekipucu->metin; ?></textarea></td></tr>
            <tr><td><input type="submit" name="submit" value="Edit Quote" class="button" tabindex="5" /></td></tr>
        </table>
            <INPUT TYPE="hidden" name="islem" value="duzenle">
            <INPUT TYPE="hidden" name="id" value="<?php echo $sonuctekipucu->id; ?>">
          </fieldset>
    </form>
<?php

} } }

        echo "</div>";
}

/* Veritabani y?kleme - DB Install */
$wpdb->ysoz = $wpdb->prefix . 'ysoz';
function ysoz_install() {
    global $wpdb;
    $db_sql="CREATE TABLE IF NOT EXISTS `$wpdb->ysoz` (
  `id` bigint(20) NOT NULL auto_increment,
  `metin` text NOT NULL ,
  PRIMARY KEY  (`id`)
)";
    $wpdb->query($db_sql);
}
if (isset($_GET['activate']) && $_GET['activate'] == 'true') {
    add_action('init', 'ysoz_install'); }
?>

I frontend filen er følgende indsat:

<?php ysoz(); ?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. juli 2007 - 13:10 #1
Jeg tror du skal rette her:

foreach ($sonuclar as $sonuc) { echo $sonuc->metin; } }

Prøv at ret til:

foreach ($sonuclar as $sonuc) { echo $sonuc->metin . '<br />'; } }

Eller hvad du nu vil dele linierne med.
Avatar billede gecko Nybegynder
29. juli 2007 - 14:51 #2
Super, det virkede.

Tak for hjælpen :-)

Læg endelig et svar så du kan få points
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. juli 2007 - 15:05 #3
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. juli 2007 - 19:15 #4
Takker for point.