Avatar billede mummikiks Nybegynder
30. juli 2007 - 20:27 Der er 8 kommentarer

Langsom at åbne første gang

Hej Ekesperter

Jeg er glad for de muligheder C# giver omkring det grafiske brugerinterface. Jeg ser det dog som et problem at applikationerne er så langsomme at åbne første gang. Applikationen fylder kun 68 kb og består kun af et par billeder og et par knapper, men tager 10-12 sekunder at starte op første gang.

Findes der nogle accelerators eller andre tricks til at få applicationerne til at starte hurtigere? Hjælper det at nedsætte kvaliteten på billederne?
Avatar billede Spotgun Seniormester
30. juli 2007 - 20:39 #1
Det kan muligvis skyldes at .Net frameworket skal initialiseres første gang programmet startes? Hvis du lukker programmet ned, og starter det igen kort tid efter (uden at have genstartet pc'en), starter det så hurtigere?
Avatar billede mummikiks Nybegynder
30. juli 2007 - 21:12 #2
Jeps lige præcis. Jeg har ikke prøvet at starte andre .net applikationer efterfølgende, men det kunne jo give en indikation omkring problemet. Er der nogen workaround for ovenstående?
Avatar billede Spotgun Seniormester
30. juli 2007 - 21:24 #3
Godt spørgsmål. Har hørt om nogle tools der kan proppe de dele af frameworket du benytter, ind i din exe-fil. Men jeg ved ikke om det gør førstegangs-afviklingen hurtigere. Tror vi må ha' nogle andre eksperter på banen her :)
Avatar billede mummikiks Nybegynder
30. juli 2007 - 21:49 #4
Lyder spændende.Vi lader den stå åben lidt..Håber der er andre der melder sig.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
30. juli 2007 - 22:20 #5
Det er sikkert fordi framework'et kompilerer din kode første gang det køres (det er det der hedder JIT - just-in-time kompilering).

Hvis du vil undgå det findes der et tools der hedder NGen.exe som følger med .NET.

Du kan læse mere her:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/6t9t5wcf(VS.71).aspx
Avatar billede troublesmurf Praktikant
04. august 2007 - 12:06 #6
Det er også en mulighed at kompilere det til en specifik cpu. så slipper du for MSIL koden som JIT kompiles.
Avatar billede mummikiks Nybegynder
04. august 2007 - 16:38 #7
Nu skal jeg lige være med. Er det muligt at kompiler det til Binær, altså fx lave det til x86? Har I noget information om det...?
Avatar billede bitmatic Nybegynder
04. august 2007 - 18:22 #8
ja.

Hvis du kører nGen på dit program så vil den oversætte msil koden til processor-specifik kode.

Prøv det :)