Avatar billede egernet Nybegynder
07. august 2007 - 10:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bogstav = farve

Hej alle,

Hvordan kan man få et felt fx blåt, hvis man indtaster fx. P?

På forhånd tak
Avatar billede vejmand Juniormester
07. august 2007 - 10:19 #1
Formater -> Betinget formatering
Avatar billede vejmand Juniormester
07. august 2007 - 10:22 #2
I første dialogboks vælger du "Celleværdien er"
I næste vælger du "Lig med"
I den næste klikker du på "Formater" vælger "Mønster" og derefter "Blå"

Så er den i vinkel.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
07. august 2007 - 10:24 #3
Vi prøver lige igen:

I første dialogboks vælger du "Celleværdien er"
I næste vælger du "Lig med"
I den sidste skriver du p og klikker på "Formater" vælger "Mønster" og derefter "Blå"

Så er den i vinkel.  :-)
Avatar billede egernet Nybegynder
07. august 2007 - 10:43 #4
Tak for det, det var jo nemt. Nu ser det jo ikke så smart ud at man kan se bogstavet, kan man få det væk? Ja, man kan ændre skriftfarven, men det virker ikke hvis man skal have forskellige farver.
Kan du klare de oven i hatten? :-)
Avatar billede jensen363 Forsker
07. august 2007 - 11:37 #5
Hvis du vil gøre bogstavet "usynligt", skal du også vælge at lade skrifttypen have samme farve som mønstarfarven :-) når celleværdien er P
Avatar billede egernet Nybegynder
07. august 2007 - 12:13 #6
Ja jeg fik forvirret mig selv fordi jeg jo skal oprette en masse bogstaver med tilsvarende farver. Derfor skulle standard skriftfarven for alle felter jo ikke bare være blå fx. Dog kan jeg se hvordan man opretter det hele + skriftfarve, så alt er i skønneste :-)