Avatar billede brynil Nybegynder
15. august 2007 - 14:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ASUS GeForce Ny Pc

Jeg sidder og lurer på at få lavet en ny pc men er kommet lidt i tvivl om forskellene på forskellige elementer.

Efter at ha været oppe og kigge på TH er jeg faldet over Asus P5K P35 til omkring kr. 1000,- i Dk.

Men har også set på et noget dyrere P5N med SLI. Jeg har ikke interesse i overclocking og spiloplevelserne stort set ligger på HalfLife (ikke net).

Som grafikkort har jeg kig på GeForce 8600GTS 512mb PCI.

Pt har jeg en Prescot 2.8 som jeg efterhånden er træt af at høre på blive luftkølet og da mit bundkort kun har mulighed for AGP så er tiden måske til ovennævnte, bl.a. da jeg mener at kunne anvende min nuværende processor på kortet hvis økonomien tilsiger at spare lidt indtil der er råd til den rigtige processor.

Nogen velmente råd omkring valg af kort/GPU? (Der skal kunne anvendes Raid 0)
Avatar billede klavil Seniormester
15. august 2007 - 16:16 #1
Mht bundkort så kommer det an på om du vil køre Sli, altså med 2 grafikkort. Her kommer det igen an på hvor meget/hvad du spiller.
Avatar billede brynil Nybegynder
15. august 2007 - 18:05 #2
Mmnjaaa-det var også det jeg havde i tankerne.

jeg er lidt 'indisposed' iaften, så jeg reagerer først rigtigt imorgen. Sorry :))

Men som nævnt, HL er hvad jeg opper mig til og jeg har været heldig i sin tid med at købe et ABIT IC 7 kort der har fulgt mig trofast. Det kan dog en masse jeg ikke har brug for, så, hvilke af ovennævnte kort er OK uden at være interesseret i extremer?

Og er der mere nærliggende alternativer? Jeg vil hellere betale mere for et godt og fleksibelt kort end skulle ærgre mig over at føle nødvendighed i at skifte om et halvt år - men den følelse deler jeg nok med de fleste.

ASUS kortet ser for mig ud til at være rimeligt fleksibelt og har så vidt jeg kan snuse mig frem til, også en udgave de kan handle både DDR2 og 3 RAM.

Jo mere fremtidssikret desto bedre, selvom der næppe går et halvt år før tingene er outdated med den hastighed der er idag!
Avatar billede brynil Nybegynder
15. august 2007 - 18:21 #3
Og jeg skal lige nævne at når jeg er utilfreds er det måske i lige så høj grad efter jeg er gået over til TFT. Så skulle der falde et par bemærkninger omkring skærmvalg, så er det fint.

Jeg har en SyncMaster 193T og en Mirai 'et eller andet', men ingen af dem er specielt vellykkede, hvad angår spil. Selvfølgelig, man får kun hvad man betaler for, men nogen gange ser man ikke hvad man egentlig kan købe, fordi man har øje for det forkerte :))  og kan andre hjælpe med at fjerne skyklapperne, så halleluja!!

Men tingene hænger jo sammen, så hvis det grundlæggende ikke er iorden, så kommer jeg jo ikke videre...
Avatar billede klavil Seniormester
15. august 2007 - 18:59 #4
Skal lige høre om du gerne vil have et kort med Sli.
Hvad snakker vi i kr til bundkort, grafikkort evt skærm.
Hvad angår skærme er her et par bud:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1172684567
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1172477262
Samt lidt flere her:http://www.flatpanels.dk/tests.php

Mht grafikkort vil jeg nok vælge et 8800 gts blot med 320 mb istedet.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313470
Her er lidt sammenligning af grafikkort: http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=778&model2=854&chart=318
Avatar billede klavil Seniormester
15. august 2007 - 19:02 #5
Her er lidt omkring sammenligning af CPUér.
http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=877&model2=912&chart=425
Du skal tænke på at siden din prescot er udkommet er der sket meget og du vil derfor ikke kunne udnytte bundkortet til fulde, samt evt grafikkort og ram.
Avatar billede brynil Nybegynder
16. august 2007 - 15:23 #6
Jeg går ikke så langt som at tænke på SLI - tror ikke det er holdbart i længden - men dine kommentarer og henvisninger overbeviser mig om, at mine valg ikke er helt hen i skoven, og det var hvad jeg var ude efter.

Så smid et svar så jeg kan give points - og tak for den 'indirekte' hjælp du har givet!
Avatar billede klavil Seniormester
16. august 2007 - 17:09 #7
Helt iorden. håber du får et godt system. Jeg har selv de sidste par gange jeg har opgraderet, valgt bundkort med Sli løsningen, men hver gang har jeg opgraderet grafikkortet istedet. Der er dog ingen tvivl om at det virker, men jeg tror bare ikke det kan betale sig at købe 2 kort i mellemklassen fremfor et highend, da prisen ca bliver det samme.
Avatar billede brynil Nybegynder
16. august 2007 - 18:20 #8
Det håber jeg også - tak for inputt