Jeg har en række personer i en accessdatabase, hvor jeg vil kunne hente en enkelt persons data og sætte ind i en excelfil og gemme denne som personspecifik fil. Jeg kan gøre det ved at gå mellemvejen over en wordfil, hvor jeg bruger flettefunktionen til word fra access og så kan bladre gennem personlisten indtil den rette findes og så gemme wordfilen med de relevante persondata.Herefter linkes til excel og excelfilen gemmes. Kan dette ikke gøres mere elegant. Kan man således på nogen måde stå i sit Excelark og foretage tilsvarende "bladring" i accesslisten med automatisk samtidig opdatering af personfelterne direkte i excel??
Kan du ikke lave en forespørgsel i Access, som indeholder de data, som du gerne vil have fat i? Indsæt derefter f.eks. personens navn som et kriterie og eksporter data til Excel.
Eller... lav forespørgslen og derefter en rapport i Access, som kan vise data på en "pæn" måde.
Men måske bruger du data til noget bestemt i Excel? Til en eller anden form for videre-bearbejdning?
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.