Avatar billede papi Juniormester
16. august 2007 - 19:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

WiFi, 1 pc online, en anden kan ikke

Hey Eksperter!

Har lige en til jer her.. Sidder nede i holland og er ved at sætte noget netværk op for min nabo. Jeg har sat en trådløs router op så jeg kan komme på med min egen på WiFi, MEN.. med samme settings på hendes maskine og min maskine (dog er min vista og hendes xp.. men det er vel lige meget).. og den vil ikke logge på.. hun kan se forbindelsen med fuldstyrke i hendes WiFi connect menu.

Den eneste forskel er at min PC er med indbygget netkort, og hendes er ikke... Begge er sat op til at hente ip automatisk også. Jeg er lidt på bar bund fordi begge netværkskort har samme indstillinger.

På forhånd tak fra Amsterdam!
Avatar billede galle2 Nybegynder
16. august 2007 - 19:46 #1
Med udgangspunkt i at du kører krypteret netværk ville jeg nok lige checke flg. en ekstra gang:

1. Krypterings metode (om netværket kører WPA,WEP,TKIP o.s.v.).
2. Om koden er indtastet helt korrekt.

I og med hun kan se forbindelsen burde der ikke være noget galt med SSID indstillingen....
Avatar billede papi Juniormester
16. august 2007 - 19:58 #2
troede også det kunne være det i starten, men da jeg ikke kunne finde WPA2-PSK i hendes opsætning, ændrede jeg routeren til at køre WPA-PSK istedet for.. jeg kan connecte fint.. hun kan ikke.
Avatar billede papi Juniormester
16. august 2007 - 20:19 #3
hun er en køn pige, og jeg kan sikkert få nogle billeder til den som løser problemet :)
Avatar billede papi Juniormester
16. august 2007 - 21:57 #4
Nå! jeg fixede lige selv problemet.... det ser ud til at hendes netkort ikke kunne køre i mixed mode (router setup), så jeg skiftede til B-mode only, og så fungere det.
Avatar billede galle2 Nybegynder
16. august 2007 - 21:57 #5
Aaarhh, hvis hun ser godt ud, så skal vi da have løst det problem ;-).

Her lige et par forslag mere:

1. Opdatér driveren på hendes netkort hvis muligt.
2. Check hendes XP? Kører den Service Pack 2???

Kan hun komme på hvis du sætter sikkerheden til minimal (altså uden kryptering)?
Ellers er jeg efterhånden løbet tør for ideer....
Avatar billede galle2 Nybegynder
16. august 2007 - 21:58 #6
Ups, du var hurtigere end jeg kunne svare..... Tillykke med resultatet så.... du må beholde billederne for dig selv :-)