Avatar billede bomme Nybegynder
21. august 2007 - 15:44 Der er 11 kommentarer

Vent på input fra serialport1

HVordan får jeg mit program til at vente på et svar fra comporten?

Det må ikke forgå med en sleep der pauser hele programmet.

Jeg sendet fekst "AT" så vil jeg have at programmet fortsætter når det har fået et svar, som feks OK, eller ERROR.

Håber der er nogen der kan hjælpe, jeg er helt ny til VB.net
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2007 - 15:52 #1
Kan enhver blocking read ikke bruges ?
Avatar billede bomme Nybegynder
21. august 2007 - 17:01 #2
blocking read? Jeg er ikke helt med. Kan du forklare nærmere
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2007 - 17:07 #3
Hvis svarene er termineret med CRLF kan du wrappe din Stream i en StreamReader og bruge
ReadLine - den blocker indtil der er kommet en hel linie.
Avatar billede bomme Nybegynder
21. august 2007 - 17:17 #4
Wow jeg har en masse at lære bare allerede her, du har vel ikke et sted hvor jeg kan læse om alt det du skriver vel?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2007 - 04:05 #5
.NET er stort !

Jeg opdagede lige at .NET 3.0 har en SerialPort klasse med en ReadLine metode.

Det må være til at gå til.

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.io.ports.serialport.aspx
Avatar billede bomme Nybegynder
24. august 2007 - 10:03 #6
Nu spørger jeg måske dumt, men kan man lave .net 3.0 apps i VB 2005?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. august 2007 - 04:02 #7
Ja.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. august 2007 - 04:03 #8
Men hvis jeg nu læser det med småt nederst, så er den allerede i 2.0 !
Avatar billede bomme Nybegynder
29. august 2007 - 09:59 #9
Men hvis jeg skriver textbox1.text = serialport1.readline så stopper programmet og jeg fejlen er at der opstod en timeout
Avatar billede bomme Nybegynder
26. september 2007 - 10:08 #10
Smider du lige et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2007 - 02:13 #11
ok