Avatar billede tigertool Nybegynder
22. august 2007 - 23:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Begrænse FTP-adgang, max antal gange per time?

Hej alle,

Jeg ville gerne enten via iptables eller proftpd.conf (foretrukket) kunne begrænse mine FTP-brugere således at disse kun kan forbinde f.eks. 20 gange per time.

Hvordan kan jeg gøre dette? Kan det overhovedet gøres simpelt?
Avatar billede lillholm Nybegynder
10. september 2007 - 17:40 #1
du kunne proeve at lege med noget proftpd + mysql der kan du lave en login count og lukke kontoen saa der ikke kan logges ind.

saa kan du ha et lille script som koere og saetter count til 0 hver time og lukke kontoen hvis counten overstiger 20.

ved ikke om der er en nemmere maade at goere det paa men umildbart lige den eneste mulighed jeg kan komme i tanke om.
Avatar billede lillholm Nybegynder
10. september 2007 - 17:41 #2
vil gerne uddybe det lidt mere med kode hvis du ikke kan finde information nok
Avatar billede tigertool Nybegynder
10. september 2007 - 21:31 #3
Det lyder som en mulig løsning, men jeg synes det er lidt meget at skulle have mysql ind over proftpd - bare for at fikse denne problemstilling?
Avatar billede lillholm Nybegynder
11. september 2007 - 10:45 #4
kan du ha helt ret i :) der er jo saa bare samtidig en verden fuld af nye muligheder for at styre din ftp server :)

proever lige at kigge efter en anden loesning
Avatar billede tigertool Nybegynder
05. maj 2008 - 13:07 #5
Lukker - fandt ikke en løsning.