Avatar billede ehlerz Nybegynder
23. august 2007 - 11:43 Der er 2 kommentarer

Kopiere celler og indsætte speciel med VBA

Hey
Lille simpelt spørgsmål. Jeg vil gerne kopierer rækkerne A2 til P67 og indsætte dem i A68 som værdier.
Det er fordi jeg har nogle værdier i rækkerne ovenfor som hverdag skal kopieres og indsættes umiddelbart under tabellen således at alle tidligere værdier rykker 68 linjer ned. SÅledes er det altid gårsdagens tabel der står lige umiddelbart nedenunder dagens tabel.

Jeg har følgende kode der virker næsten efter hensigten men tror ikke den er optimal.

Sheets("Hovedark").Activate
    Range("A2:P67").Select
    Selection.Copy
    Rows("68:68").Select
    Selection.Insert Shift:=xlDown
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValuesAndNumberFormats

Eneste problem er at jeg får en dialogbox om jeg vil overskrive værdierne som jeg så manuelt er nødt til at klikke ja til. Efter dette så er rækkerne indsat korrekt.
Er der en nemmere måde hvorpå jeg kan opnå samme resultat??
Avatar billede ehlerz Nybegynder
23. august 2007 - 12:03 #1
Hov..koden der næsten virker hedder:

Sheets("Hovedark").Activate
    Range("A2:P67").Select
    Selection.Copy
    Range("A68:P130").Select
    Selection.Insert Shift:=xlDown
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValuesAndNumberFormats
Avatar billede jkrons Professor
23. august 2007 - 14:00 #2
Hos mig kører det upåklageligt uden dialogboks, men prøv evt med

    Application.DisplayAlerts = False
    Sheets("Hovedark").Activate
    Range("A2:P67").Select
    Selection.Copy
    Range("A68:P130").Select
    Selection.Insert Shift:=xlDown
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValu