Avatar billede ladekarl Nybegynder
24. august 2007 - 23:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mangler svar på to cpu´er

Hej.
Jeg har forsøgt mig tidligere, dog uden succes så nu prøver jeg en ny strategi.

Jeg har fundet to tilsyneladende ens cpu´er - den eneste forskel jeg kan se er prisen. Kan I fortælle mig hvad forskellen er?

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=376421

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=142537
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. august 2007 - 23:34 #1
den sidste cpu, kan købes alene, men den første er OEM som vist nok betyder at du skal købe noget hardware med til den eller noget, typisk bare en billig mus.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2007 - 23:38 #2
Den ene er "AMD Processor in a Box (PIB)", men der er tale om to meget lidt forskellige cpuer. Check Funktioner under Processor.
De har heller ikke samme produkt kode.
Avatar billede ladekarl Nybegynder
24. august 2007 - 23:49 #3
Ok, men I kan ikke forklare mig forskellen? Der er trods alt ca 500kr at spare...
Avatar billede arne_v Ekspert
25. august 2007 - 02:18 #4
OEM med billig mus er vist software (Windows).

Jeghar aldrig hørt om en OEM CPU med som kommer med en billig mus.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. august 2007 - 02:20 #5
CPU'er plejer at komme i 2 versioner: med og uden køler. Monstro ikke det er forskellen
på de 2 forskellige produkt koder.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. august 2007 - 09:31 #6
-> ladekarl: Det er altså ikke særligt pænt af dig, at oprette det samme spørgsmål 2 gange.

http://www.eksperten.dk/spm/793195

Den anden tråd er jo stadig åben, så der kan du jo stadig nå at få et svar du kan bruge.
Avatar billede ladekarl Nybegynder
25. august 2007 - 10:17 #7
Ja det ved jeg og jeg har jo også skrevet det som det allerførste!!! Læs: "Jeg har forsøgt mig tidligere, dog uden succes..."

Jeg ved ikke hvordan jeg lukker for det andet spørgsmål, men som du kan se, har jeg ikke væet ude på at "snyde" nogen, som du så elegant antyder.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. august 2007 - 10:34 #8
Jeg har ikke antydet snyd, men skriver blot, at det ikke er særlig pænt af dig.

Det er ret irriterende at lægge et stykke arbejde i et spørgsmål, for så at finde ud af, at en anden har gjort det samme, blot i et andet identisk spørgsmål.

Men når nu du selv skriver ordet snyd, så overtræder du faktisk Ekspertens regler (§2.1.11), hvilke du som bruger i mange år nok burde kende.

Så foruden reglerne, burde du nok også læse http://expfaq.dk/
Avatar billede kfz Nybegynder
26. august 2007 - 00:26 #9
den eneste forskel er at der i den dyrere udgave, medfølger en køler. Selve processorerne er helt identiske.
Avatar billede ladekarl Nybegynder
26. august 2007 - 12:08 #10
Kære Sheriff.

Der er jo ikke nogen der har svaret mig i det andet spørgsmål >>hence the new one<<.

Hvad tid har du brugt på spørgsmålet, for jeg kan slet ikke se et svar fra dig?

Jeg kan faktisk ikke se problemet, ud over du ønsker at bruger mere tid på at lege "Sherif" end på rent faktisk at hjælpe mig med mit problem. Hvis nu du havde svaret mig lørdag morgen 9.30 så havde du f.eks. ikke spildt min og din egen tid med ligegyldigt paragrafrytterri - christ get a life!
Og hvis nu du virkelig ønskede at hjælpe, kunne du jo forklare hvorledes jeg får lukket det andet spørgsmål i stedet for at henvise til links her og der!
Avatar billede ladekarl Nybegynder
26. august 2007 - 12:09 #11
Tak for svaret.
Avatar billede kfz Nybegynder
26. august 2007 - 12:22 #12
var så lidt, håber det hjalp :)
Avatar billede snowball Novice
28. august 2007 - 22:23 #13
ladekarl: thesheriff overholder blot selv reglerne ved at gøre dig opmærksom på, at du selv overtræder dem.

Generelt set bør du nok have lidt mere tålmodighed. Dit første spørgsmål fik kun chancen i 12 timer inden du oprettede dette. Der skal ifølge reglerne gå mindst 7 dage inden dette er lovligt, og så skal man også lukke det første spørgsmål.

thesheriff har rent faktisk også henvist dig til en guide der beskriver hvordan man lukker sine spørgsmål - http://expfaq.dk/luk_spm#luk_spm - men eftersom du i forvejen har lukket 43 af dine 78 oprettede spørgsmål, så burde du jo vide hvordan man gør :)

Da du har fået besvaret dit spørgsmål her, så husk venligst at lukke det første (samt evt. også lige se på dine resterende åbne spørgsmål - http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=ladekarl&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp)