Avatar billede odder Nybegynder
27. august 2007 - 00:32 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Administrere flere email-adresser via Outlook

Jeg har netop oprettet en ekstra email adresse og ønsker at kunne administrere dem begge via Outlook.

Jeg ønsker at holde de to adressers indbakker osv. adskilt fra hinanden, ligesom jeg på en overskuelig måde vil kunne vælge hvilken adresse der skal stå som afsender når jeg sender udgående mail.

I dag har jeg i venstre side af skærmbilledet en række ikoner og forestiller mig at man måske kunne få et tilsvarende sæt i modsatte skærmside, blot med den anden email adresse.

Al hjælp modtages med kyshånd - på forhånd tak.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. august 2007 - 00:50 #1
Du kan blot lave en regel om at den ene modtagers mail skal smides i en anden mappe: Funktioner -> regler & beskeder.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. august 2007 - 00:52 #2
Når klikker på ny (postmeddelelse), er der en lille dropdown ved siden af "Send", hvor du kan vælge afsender.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
27. august 2007 - 07:11 #3
Hvis ikke I skal kunne læse hinandens mails, kan du lave flere profiler:

http://support.microsoft.com/kb/829918/da
Avatar billede gabi Novice
28. august 2007 - 01:15 #4
Bemærk, at hvis begge mailadresser er oprettet på same e-mail-konto, vil den profil der henter posten først, få posten til både mailadresse 1 og 2. For at du kan holde posten adskilt skal du have to e-mail-konti altså to særskilte postbokse. For mig lyder det som om du blot har oprettet en alias mailadresse til den postboks du allerede har i forvejen (samme brugernavn og password), og så kan du ikke skille posten ad ved hjælp af flere profiler.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
28. august 2007 - 01:19 #5
gabi: Det har jeg kun oplevet gælder hos TDC. Alle andre steder jeg har haft konto, var det ikke nødvendigt med flere postbokse.

I øvrigt gælder det heller ikke, hvis odder har sit eget mailhotel.
Avatar billede gabi Novice
28. august 2007 - 11:48 #6
akyhne: Ja, det er rigtigt at det er sådan hos TDC (arbejder selv i TDC mailsupp), jeg ved også godt at det ikke gælder eget mailhotel. Hvordan det er andre steder har jeg så ingen erfaring med, men det skal nok passe, det du skriver - det har jeg hørt før.
Når det er sagt, så har odder ikke givet nogle oplysninger om det - såå. Jeg har bemærket at det er meget få herinde som giver disse vigtige oplysninger, når de har mailproblemer - det ville være lidt rart, også med en kopi af fejltekster hvis mailprogrammet kommer med sådan noget. Men jeg håber at odder får løst problemet alligevel.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
28. august 2007 - 13:23 #7
Ok gabi, det var blot fordi du udlagde det som om det gjalt hos alle udbydere. Jeg kan så oplyse dig om at det er ca. 4-6 år siden at TDC lavede et eller andet om, så man i dag har det bøvl. Inden da kunne man oprette sine 5 mailbokse (tror jeg det var), og stadig kun modtage 1 persons mail pr adresse.

I øvrigt kan man via regler, samt en indstilling for mailkontoen, snyde sig til at det trods alt virker. Det kræver dog separat Windows brugerlogin, eller separate profiler.
Avatar billede gabi Novice
28. august 2007 - 16:36 #8
Den med meddelelsesregler har jeg med vilje ikke omtalt fordi odder skriver at han bruger Outlook - jeg formoder Microsoft Outlook. Meddelelsesregler kan anvendes i Outlook Express, men mig bekendt findes den regel ikke i Microsoft Outlook.
Se: www.tdc.dk/4071. Hvis man benytter OE og denne regel skal man være opmærksom på at hvis afsender sender mailen til 2 eller flere mailalias'er på én gang, så når mailen ikke frem til modtager - det kan OE (Outlook Express) ikke finde ud af, når reglen er sat op.
PS hvordan går det med dig odder - har du løst dit problem?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
28. august 2007 - 17:49 #9
Det er heller ikke den regel der skal anvendes. Desuden kan der laves undtagelser, så selvfølgelig kan det laves.
Avatar billede odder Nybegynder
29. august 2007 - 00:36 #10
Jeg takker og bukker for de mange indlæg, det er jo nærmest overvældende.
Sagen er i al sin enkelthed at jeg har et firma med tilhørende firma-email og denne vil jeg gerne holde adskilt fra min private mail. Omvendt vil jeg gerne kunne administrere begge adresser så let og enkelt som muligt, og for alt i verden sikre at afsender-adressen ikke byttes rundt så kunder pludselig får svar fra min private mail - det ville ikke være særlig proff.
Hvis I ikke mener Outlook er ideelt til løsning af denne opgave hører jeg meget gerne om alternativer.
Avatar billede gabi Novice
29. august 2007 - 00:51 #11
Jeg fornemmer at det er af betydning hvilken udbyder du har dine mailadresser hos. Har du eget domæne eller....?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
29. august 2007 - 00:52 #12
Hvis du 100% vil undgå fejl: Brug Outlook til firmamail, og et andet program til private mails.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. august 2007 - 07:07 #13
Hvorfor ikke bare oprette 2 profiler?
Avatar billede odder Nybegynder
30. august 2007 - 15:37 #14
gabi: Jeg har eget domæne.
Ville det være holdbart at bruge Outlook til den ene mail, og Outlook Express til den anden, eller vil der opstå konflikter de to programmer i mellem?
Kan I evt. anbefale et godt mailprogram udover Outlook?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. august 2007 - 15:46 #15
De 2 kører fint sammen. Outlook er det sidste du skal fravælge.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 00:58 #16
Lidt respons!
Avatar billede odder Nybegynder
17. september 2007 - 01:38 #17
Jeg beklager den manglende respons, en forglemmelse fra min side.
"Problemet" ser ud til at være løst ved at jeg nu kører Outlook og Outlook Express side om side -  perfekt!
Det er mindst 100 år siden jeg sidst benyttede denne side, skal jeg stadig give point til jer eller hvordan er det lige?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 02:05 #18
Du skal anmode om svar fra dem du vil give point. Da du brugte min løsning, tillader jeg mig at putte et svar med det samme.