Avatar billede clinton-2 Nybegynder
27. august 2007 - 14:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Oracle access under IIS

Kan afvikle siden på min egen maskine på IIS og under VSS udviklings server. Problemet kommer når jeg flytter projektet til en anden maskine, så kommer følgende fejl. Der er Oracle 9.2 klient og .NET frame installeret.

Server Error in '/StatusScreens' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Configuration Error
Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately.

Parser Error Message: File or assembly name System.Data.OracleClient, or one of its dependencies, was not found.

Source Error:

Line 22:             <assemblies>
Line 23:                 <add assembly="System.Windows.Forms, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=B77A5C561934E089"/>
Line 24:                 <add assembly="System.Data.OracleClient, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=B77A5C561934E089"/></assemblies></compilation>
Line 25:         <!--
Line 26:            The <authentication> section enables configuration

Source File: C:\Web\web.config    Line: 24

Assembly Load Trace: The following information can be helpful to determine why the assembly 'System.Data.OracleClient' could not be loaded.

=== Pre-bind state information ===
LOG: DisplayName = System.Data.OracleClient, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089
(Fully-specified)
LOG: Appbase = file:///C:/Web
LOG: Initial PrivatePath = bin
Calling assembly : (Unknown).
===

LOG: Publisher policy file is not found.
LOG: No redirect found in host configuration file (C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\aspnet.config).
LOG: Using machine configuration file from C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\config\machine.config.
LOG: Post-policy reference: System.Data.OracleClient, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089
LOG: Attempting download of new URL file:///C:/WINDOWS/Microsoft.NET/Framework/v1.1.4322/Temporary ASP.NET Files/statusscreens/682ce082/3cce0dfc/System.Data.OracleClient.DLL.
LOG: Attempting download of new URL file:///C:/WINDOWS/Microsoft.NET/Framework/v1.1.4322/Temporary ASP.NET Files/statusscreens/682ce082/3cce0dfc/System.Data.OracleClient/System.Data.OracleClient.DLL.
LOG: Attempting download of new URL file:///C:/Web/bin/System.Data.OracleClient.DLL.
LOG: Attempting download of new URL file:///C:/Web/bin/System.Data.OracleClient/System.Data.OracleClient.DLL.
LOG: Attempting download of new URL file:///C:/WINDOWS/Microsoft.NET/Framework/v1.1.4322/Temporary ASP.NET Files/statusscreens/682ce082/3cce0dfc/System.Data.OracleClient.EXE.
LOG: Attempting download of new URL file:///C:/WINDOWS/Microsoft.NET/Framework/v1.1.4322/Temporary ASP.NET Files/statusscreens/682ce082/3cce0dfc/System.Data.OracleClient/System.Data.OracleClient.EXE.
LOG: Attempting download of new URL file:///C:/Web/bin/System.Data.OracleClient.EXE.
LOG: Attempting download of new URL file:///C:/Web/bin/System.Data.OracleClient/System.Data.OracleClient.EXE.

--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.2407; ASP.NET Version:1.1.4322.2407
Avatar billede neoman Novice
27. august 2007 - 14:57 #1
Jeg har ingen forstand på Oracle + .NEt, men din log udviser en pudsig sammenblanding af NET 1.1 og 2

Bemræk især sidste linje:

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.2407; ASP.NET Version:1.1.4322.2407
Avatar billede nielle Nybegynder
27. august 2007 - 14:57 #2
Det ser unægteligt ud til at assemblyen System.Data.OracleClient.dll ikke er installeret på den maskine du uploader til?
Avatar billede nielle Nybegynder
27. august 2007 - 15:00 #3
neoman> Version 1.1.4322.2407 er version 1.1 af .Net - den tilhørende ASP.Net kaldes 1.0.
Avatar billede neoman Novice
27. august 2007 - 15:04 #4
Jup .. det er de der 2.0.0.0
Line 23:                <add assembly="System.Windows.Forms, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=B77A5C561934E089"/>
Line 24:                <add assembly="System.Data.OracleClient, Version=2.0.0.0,

som får mig til at tænke på 2.

Hans IIS er configureret til at køre 1.1 men ej 2 - den fejl har jeg set før hos adskillige brugere, som lægger deres virkende ting ud og det stopper med at virke:)
Avatar billede nielle Nybegynder
27. august 2007 - 15:07 #5
Ahh, havde ikke set dem :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
27. august 2007 - 15:09 #6
Det er et stort problem - hvis koden er udviklet til ASP.Net 2.0 så bliver det nok nødvendigt at omskrive en giod del af den til ASP.Net 1.0 (eller at finde et hotel som udnrstøtter 2.0).
Avatar billede clinton-2 Nybegynder
27. august 2007 - 15:12 #7
Mange tak for de hurtige svar, og neoman du har fortjent for det korrekte svar. Min IIS var sat til 1.1 så det var et smalt problem at ændre til 2.0.
Avatar billede neoman Novice
27. august 2007 - 15:14 #8
Okaay - fint det var så simpelt :)