Avatar billede madsen_henrik Nybegynder
29. august 2007 - 16:29 Der er 3 kommentarer

Kill process på Windows2003 server vha. VBscript.

Jeg har en VMlicens server til at køre på en windows2003 server, og den skal lukkes ned inden jeg genstarter serveren i weekenden, men kan ikke hitte ud af hvordan. Så tænkte jeg vill forsøge mig med et VBscript der aflivede den.

Men er der en der kan give mig et eksempel på scriptet. Det skal lige siges jeg ikke er programmør så det skal skæres ud i pap.. Gerne tyk pap.. :o)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
30. august 2007 - 09:18 #1
http://www.computerperformance.co.uk/vbscript/wmi_process_stop.htm

Tjah her er nu et meget godt eks. dette link tog jeg faktisk fra det spørgsmål der ligger i blandt de sidste 20 vbscripts spørgsmål.. :D

Men hvis du føler du mangler noget så skriv.. så finder vi ud af det..
Avatar billede madsen_henrik Nybegynder
30. august 2007 - 09:33 #2
nemt, men no go...

Har hentet den og testet på serveren, men den afliver ikke processen.. På min xp maskine kører det fint, men så snart jeg dobbeltklikker på scriptet på serveren så sker der ikke en dyt.. Gør jeg noget forkert?

Her er mit script:
' ProcessKillLocal.vbs
' Sample VBScript to kill a program
' Author Guy Thomas http://computerperformance.co.uk/
' Version 2.7 - December 2005
' ------------------------ -------------------------------'
Option Explicit
Dim objWMIService, objProcess, colProcess
Dim strComputer, strProcessKill
strComputer = "."
strProcessKill = "'lmgrd.exe'"

Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
& "{impersonationLevel=impersonate}!\\" _
& strComputer & "\root\cimv2")

Set colProcess = objWMIService.ExecQuery _
("Select * from Win32_Process Where Name = " & strProcessKill )
For Each objProcess in colProcess
objProcess.Terminate()
Next
WScript.Quit
' End of WMI Example of a Kill Process
Avatar billede madsen_henrik Nybegynder
30. august 2007 - 10:55 #3
Det skal siges, det virker hvis det er notepad.exe, eller calc.exe jeg vil aflive men lige med min VMware licensserver så hjælper scriptet ikke..

Findes der noget mere effektivt end det script ovenfor?