Avatar billede hottadpole Nybegynder
30. august 2007 - 11:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Overførsel via netværk

Er der nogle af de ærede medlemmer der har styr på overførselshastigheden til og fra netværk? Jeg har investeret i en WD My Book World og kan med møje og besvær holde 5 MB/s når jeg kopierer fra en ekstern harddisk, der i sig selv kan holde 30 MB/s. Alene tanken om at overføre 500 GB filer er nok til at jeg er ved at miste lysten til at leve. :) Tilslutningshastigheden er Gigabit, så den skulle være i orden og der er intet andet på netkortet.
Avatar billede venturer Nybegynder
30. august 2007 - 11:35 #1
Er du sikker på at disken også kører med Gigabit? 5MB lyder som ca. 50-60 Mbit (hvilket passer meget godt til et 100mbit netværk).
Avatar billede simlau Nybegynder
30. august 2007 - 11:45 #2
Er du sikker på at dit netkort i din stationær er gigabit, at din switch er gigabit ? og at dine kabler er CAT6? ellers kan du ikke forvente højre overførsels hastigheder..

Diksen har gigabit netkort.. men hvis resten ikke er ok kan den jo ikke udnytte det..
Avatar billede hottadpole Nybegynder
30. august 2007 - 11:56 #3
Jep. Netkortet i mit Abit IN9 32X-Max er Gigabit, Disken kører 10/100 og Gigabit og kablerne er Cat 6.
Avatar billede venturer Nybegynder
30. august 2007 - 14:00 #4
Er de også forbundet med en Gigabit swtich ?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
30. august 2007 - 14:57 #5
Nope. Ingen switch eller hub. Direkte forbindelse.
Avatar billede jacobchr Nybegynder
30. august 2007 - 15:33 #6
Jeg har læst en del anmeldelser af denne disk - og faktisk så melder ALLE at den har meget langsom skrive og læse hastigheder.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
30. august 2007 - 22:20 #7
>> jacobchr Hvis du vil smide et link eller 2 vil jeg straks og ufortøvet lade pointsene regne ned over dig.
Avatar billede jacobchr Nybegynder
31. august 2007 - 11:23 #8
Jeg kunne ikke lige finde de bedste test jeg havde læst, men der er nogen her;
http://alatest2-cnet.com.com/external-hard-drives/western-digital-mybook-world/4505-3190_7-32401221.html?subj=Western+Digital+MyBook+World+Edition+NAS+server&tag=feed&part=alatestreview-cnet
http://www.pricegrabber.ca/rating_getprodrev.php/product_id=36159013/id_type=masterid//

Jeg ved ikke om du kan ændre størrelsen på de datapakker der sendes til og fra HD, men en af de ændringer jeg har som har givet mest er at ændre dem fra den standard 1500 ( MTU ) og til omkring 7200. ( bare en ide )
Avatar billede hottadpole Nybegynder
31. august 2007 - 11:29 #9
Du skal have tak. Jeg kigger lidt på MTU og har for en sikkerheds skyld handlet mig til noget (nyt) kabel.