Avatar billede haabert Nybegynder
31. august 2007 - 23:04 Der er 2 kommentarer

Give knapper Actions

Som så mange andre er jeg gået i gang med Flash og følger hæftet "Websites med Flash MX 2004" fra Libris.

Jeg er stødt på vanskeligheder på side 18. Det skal siges, jeg bruger Flash 8, hvis det på nogen måde kan have indflydelse.

Problemet er, at jeg ikke kan komme til at tildele mine knapper actions.

Jeg har lavet 4 knapper i en primitiv menu bestående af tekst, som fint virker med UP, Over, Down, Hit osv.

Bogen siger: "Markér knappen og vælg Actions. I Actions-panelet skriver du.." og så kommer den kode jeg skal skrive ind.

Men når jeg markerer min knap og trykker F9 for action, kan jeg ikke få lov at skrive noget i actions-panelet og jeg får beskeden: "Current selection cannot have actions applied to it".

Kan nogen hjælpe mig med det? Bogen tager det vist for givet, at det ikke burde være noget problem.

Vh Mads
Avatar billede arnums Nybegynder
02. september 2007 - 12:43 #1
prøv at lave dine knapper til movie clips, så skulle det virke
Avatar billede haabert Nybegynder
26. september 2007 - 13:05 #2
Det virker ikke, desværre. Er der nogen, der har prøvet at følge dette hæfte?