Avatar billede phyxsius Novice
05. september 2007 - 16:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2 computere vil ikke connecte

Jeg har 2 computere på mit netværk der pludselig ikke vil snakke sammen... Det er sket i løbet af natten!?

Opsætningen ser sådan ud: Modem ->>Trådløs Router ->> Bærbar/Stationær.

Bærbar intern ip: 192.168.2.2
Stationær ip: 192.168.2.3
Router ip: 192.168.2.1

Undernetmaske: 255.255.255.0

De har begge windows XP, og kan gå på nettet... XP firewall er slået fra på dem begge to.

-----------------------------------------------------

Jeg har prøvet at pinge dem begge 2 fra hver sin computer... Men får timeout. Jeg pinger fint routeren fra dem begge to... og ipconfig viser den rigtige adresse på begge!?
Avatar billede pilfinger Nybegynder
05. september 2007 - 16:50 #1
hvor mange computere har du på dit netvækk er der nogen som kan komme på internettet ??? ellers er det nok din DNS adresse som er nede er det undersøgt ???
Avatar billede pycoz Nybegynder
05. september 2007 - 17:37 #2
Har din router slået DHCP til ?

Og køre din Stationær og bærbar med Automatisk ip ?
Avatar billede phyxsius Novice
05. september 2007 - 18:22 #3
Ligenu har jeg 3 computere på netværket, og de kører alle med fast ip. De kan alle gå på nettet... og jeg bruger opendns.com´s dns adresser og de virker fint. Jeg satte lige en ekstra computer på, og den kører webserver... den kan jeg godt connecte til, både fra internettet på port 80, og fra min bærbare... det er sgu mærkeligt. Routeren er osse DHCP enabled....
Avatar billede phyxsius Novice
05. september 2007 - 18:34 #4
Jeg har lige prøvet at pinge min stationære fra min webserver, og den fik osse timeout... så må det jo være den stationære der har et problem...
Avatar billede phyxsius Novice
05. september 2007 - 18:45 #5
Og et skridt videre... Min webserver kan pinge min stationære og omvendt. Min Bærbare kan pinge min webserver og omvendt. Men min bærebare og min stationære kan ikke pinge hinanden.  Bærbar og stationær kører begge på trådløst, og min webserver kører på kabel, og de er alle samlet i den samme trådløse router... weird!
Avatar billede phyxsius Novice
05. september 2007 - 19:16 #6
Nu har genstartet routeren 20 gange, så nu virker det... jeg håber det holder ved. Tak for interessen "pilfinger og pycoz".. hehe det lyder som årets titel til en julekalender.