Avatar billede ladekarl Nybegynder
05. september 2007 - 20:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sletning af hjemmeside

Ok - lad mig først slå fast, at jeg ikke er sikker på at jeg er havnet i det rette forum - men jeg forsøger og så må I rette mig undervejs.

Jeg har lavet en hjemmeside med Frontpage og den har virket i snart 1½ år. Nu er min kone så blevet interesseret i at uploade billeder til siden , da jeg er for langsom. Frontpage er imidlertid for indviklet for hende så jeg har prøvet forskellige versioner af skabelonhjemmesider.

Jeg er kommer frem til Website X5 - den er meget nem og overskuelig! Jeg har så lavet en beta hjemmeside og ville prøve at uploade den, men jeg fik ikke lov. Der ligger jo den gamle hjemmeside og den kan jeg åbenbart ikke slette. Hvad gør jeg - hjælp!?!
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2007 - 22:27 #1
Vil det sige at du ikke kan slette ved brug af FTP-program ?

Har du ikke adgang til site is FTP-program ?

Er det en hjemmeside der er lavet med host-udbyders program ?
Avatar billede dkfire Nybegynder
06. september 2007 - 03:02 #2
Øhhh hvad har det med mysql ??
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2007 - 08:00 #3
Nej det har ikke noget med MySql at gøre, men derfor kan han jo godt få lidt hjælp.

[citat]
Ok - lad mig først slå fast, at jeg ikke er sikker på at jeg er havnet i det rette forum - men jeg forsøger og så må I rette mig undervejs.
Avatar billede darrich Novice
06. september 2007 - 10:36 #4
Hvad udbyder bruger du?
Ofte stiller udbyderen værktøjer til rådighed til diverse administration, herunder ftp/filhåndtering på webserveren.
Du kan også anvende windows til at lave en FTP adgang.
Åben din browser og skriv ftp://<url>
Indtast brugernavn og password (tilsvarende du anvender i Frontpage)
Dette giver dig en stifinder hvor du kan slette eller kopiere filer fra serveren og ned lokalt på din pc.
På den måe kan du også nemt uploaded billeder, som du så kan linke til i et html dokument eller lignende.

Alternativt kan du anvende Coppermine, som er et færdigt stykke software til brug for billede gallerier
http://coppermine-gallery.net/