Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
06. september 2007 - 12:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fejl ved print igennem printserver

Vi har sat en printserver til vores trådløse router og vores printer (brother MFC-7420). Efter en del arbejde med installering mv. lykkedes det at printe trådløst én gang. Herefter genstartede vi og så har det ikke virket siden.

Vi har prøvet en masse forskellige indstillinger og søgt support flere steder, men intet virker. Nogen der kender til typiske problemer ved installation af sådan en printserver?

Vi bruger Windows Vista og har slået firewalls fra. Når vi printer bliver dataen sendt til printeren/serveren der så siger "Fejl - Printer". Der bliver dog aldrig printet noget.
Avatar billede gadgetfreak Nybegynder
08. oktober 2007 - 10:28 #1
Hej, et problem kan være den ipadresse som printserveren har/modtager. Hvis den modtager em DHCP adresse kan denne skifte. Dette kan bevirke at computeren i netværket ikke kan se prinserveren. Man bør derfor i routeren indstille så printserveren får en statisk, altså fast ip.
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
22. oktober 2007 - 11:04 #2
Hej gadgetfreak, tak for svaret. Jeg ved ikke om det var det der var galt, vi måtte have en IT ekspert ud som var her en del timer, men nu virker skidtet da :D