Avatar billede hataffrugt Nybegynder
11. september 2007 - 19:02 Der er 6 kommentarer

Signal / forlængelse af telefon stik

Hej exp,

Jeg har netop trukket en nyt telefon stik ind til et andet rum, men har et mindre problem. efter at have trukket stikket og sat mit internet op (fullrate) er minhastighed formindsket til 4MBit/512KB istede for de 10/2 MBit som det var da jeg koblede op på dt gamle stik.

kan det være en af lederne der er smuttet eller vil en forlængelse af et stik altid miste signal, og hvad kan evt. gøres.

forlængelsen af kablet er 15 meter hvis det skulle have betydning.

/Hat
11. september 2007 - 19:42 #1
... hvis du fjerner/afmontere kablet igen - hvad så ?

Er det en stikledning UD fra din existerende forbindelse ?

Forklar lidt mere ...
Avatar billede hataffrugt Nybegynder
11. september 2007 - 19:55 #2
det er en ledning sat til det eneste telefon stik i æejligheden, som er trukket 15 meter, hvor jeg så har opsat et "gør det selv" telefon stik fra TDC, hvor routheren derefter er tilsluttet.

hvis jeg tilslutter routheren direkte (med det medfølgende kabel til telefonstikket, og trækker et 10M lan kabel) har jeg den oprindelige forbindelse igen....
11. september 2007 - 22:32 #3
... Hmmm...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. september 2007 - 09:46 #4
Tror din gør-selv-løsning er af tvivlsom kvalitet. Her mener jeg materialerne :)

Der skal ikke meget dårligt kobber til, før din hastighed falder drastisk.

Hvis jeg var dig, ville jeg trække et Cat5e, som den permanente løsning.
Avatar billede hataffrugt Nybegynder
12. september 2007 - 22:54 #5
thesheriff>>

forslag er hermed lagt ind og virker fortræffeligt :)

så hvis du vil smide et svar så du kan få lidt point for indsatsen.

/Hat
Avatar billede thesheriff Nybegynder
13. september 2007 - 08:30 #6
Værsgo