Avatar billede bomme Nybegynder
13. september 2007 - 18:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hent *.txt fil

Jeg bruger nu følgende kode til at læse en fil, men problemet er at jeg ikke ved hvad min fil hedder dog kun at efternavnetg er *.txt

fileContents = My.Computer.FileSystem.ReadAllText("C:\test.htm")

Hvordan laver jeg koden om til at hente en en vilkårlig fil der ender med .txt?
Avatar billede nielle Nybegynder
13. september 2007 - 19:02 #1
På en eller anden måde skal de jo angives hvilken txt fil du ønsker at få fat i.

Du kunne måske starte emd at lave en Windoes applikation hvor der så er en OpenFileDialog dialog i som du bruger til at udpege filen på runtime tidspunktet.
Avatar billede mathiasovesen Nybegynder
16. september 2007 - 15:19 #2
Mener du med f.eks Openfiledialog

Dim Open As New OpenFileDialog
Open.Filter = "TXT filer (*.txt)|*.txt|Alle filer|*.*"
Dim OK As DialogResult = Open.ShowDialog()
If OK = Windows.Forms.DialogResult.OK Then
    fileContents = My.Computer.FileSystem.ReadAllText(Open.FileName)
End If
Avatar billede nielle Nybegynder
16. september 2007 - 15:35 #3
Ja, som jeg skriver...
Avatar billede tjacob Juniormester
18. september 2007 - 18:36 #4
Det ser ud til at nielle er for høflig til selv at nævne det, men så vil jeg:

Det er da ikke helt retfærdigt at du giver alle points til mathiasovesen, når han blot gentager hvad nielle allerede har sagt. Bevares, han konkretiserer nielles forslag, men du burde nok have spurgt nielle om et svar, og så have delt points imellem dem, eller noget i den stil.........
Avatar billede nielle Nybegynder
18. september 2007 - 18:48 #5
Ah well ... jeg overlever nok.