Avatar billede zoidberg101 Nybegynder
17. september 2007 - 22:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ASUS P5k3 deluxe - RAID installation

Hejsa Eksperter

Jeg har et problem med mine ASUS P5k3 bundkort. Jeg har to helt nye WD 500 SATA-300 diske, som jeg gerne vil have til at køre RAID1.

Jeg kan godt sætte det hele op i bios´en og det spiller, men windows  "flækker" i Bluescreen og death i nogle 1/100 dele sekunder og rebooter maskinen.

Jeg kan godt slå SATA controleren over til at kører IDE igen og så kører windows fint.

Jeg kan desværre bare ikke installere INTELS RAID drivere i windows, da den siger min maskine ikke lever op til min. krav. Det går jeg ud fra er fordi RAID controleren er slået fra og kører IDE.

Manualen omtaler at man kan installere driverne under installationen af windows fra en diskette (hvem har det??) eller USB device.

Spørgsmålet er nu!

1. Kan disse drivere kun installeres under XP installationen?
2. Skal de diske som skal RAID´es "monteres" på bestemte SATA "stik" på bundkortet

Maskine:

ASUS P5K3 - deluxe
Intel QUAD CORE 2,4
Diverse diske - Her i de 2 WD 500GB som skal RAID´es
...og en masse andet skrammel
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. september 2007 - 14:20 #1
diskene skal i RAID S-ata stikkene se bundkort manual

Du kan lave en raid diskette/usb fætter ved at boote fra din driver cd, så kommer den med oprettelse af raid diskette/usb, derefter trykker du F6 i starten af win install når den beder om det
Avatar billede zoidberg101 Nybegynder
18. september 2007 - 18:58 #2
...Det lader til efter også at have undersøgt tingene andes steds at dit svar bekvæftes -  DRGONZO!
Bundkortet er dog så smart at du selv bestemmer hvilke diske som skal raid´s DVS. alle raid stik er i princippet raid stik.

Det er sgu bare noget PIS at man ikke kan installere dem efter, men kun under selve XP installationen!

Smid et svar DRGONZO
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. september 2007 - 19:01 #3
så gør du det da bare under xp install, alternativt prøv en XP med integreret SP2 i install pakken, mener der er RAID drivere mm i
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. september 2007 - 19:01 #4
øhhh her
Avatar billede zoidberg101 Nybegynder
18. september 2007 - 19:09 #5
TAk!