Avatar billede kepsus Praktikant
18. september 2007 - 13:36 Der er 13 kommentarer

Mangler font IBM 407-1

Hej jeg vil høre om i ved om det er muligt at hente/købe en font der hedder ibm407-1.

Problemmet er at vi har nogle programmer, som vil udskrive i den font. (noget ocr). vi har par gammel IBM printer som har fonten, men de nye printer vi har har ikke fonten, og håbet måske at jeg kunne download dem et sted ?
Avatar billede kcasper Nybegynder
18. september 2007 - 13:46 #1
jeg har job i ibm og mener bestem jeg har den font på min arbejds computer
kan sende undersøge det senere
hvis det skulle være.
Avatar billede kcasper Nybegynder
18. september 2007 - 13:49 #2
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. september 2007 - 13:54 #3
Det er næppe OCR genkendelig skrift fra en gammel printer :-)

Jeg gætter på du skal finde OCR-B fonten, og den måske kan være identisk med "IBM407-1"
Avatar billede kepsus Praktikant
18. september 2007 - 14:02 #4
jeg tror ikke det er den font..men er ikke meget for at donwload den der da det kræver at jeg bare lige installere et eller andet ukendt addon, før jeg må downloade
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. september 2007 - 14:21 #5
Jeg tror du hænger på at undersøge, hvad for en font dine programmer SKAL bruge... - OCR fonte er der ikke særlig mange af - men jeg har aldrig hørt om en "IBM407-1" Her er snarere tale om ascii tegnsættet, printerkompatibiliteten eller lignende, og ikke navnet på selve fonten.

Men jeg vil måske også anbefale dig at tage kontakt til Lexmark. Dels er de storspillere inden for printermarkedet, dels er de dygtige til netop OCR fonte, og dels er det IBM´s gamle printerdivision, så om nogen er det dem der kan hjælpe dig videre....

Men det hjælper som sagt hvis du ved lidt mere om hvad programmerne kræver, hvilken printer du havde, og hvordan fonten var installeret (cartridge, softfont eller ramfont)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. september 2007 - 14:25 #6
Du kan se en liste over alment tilgængelige OCR fonte her: http://www.fontwarebarcodes.com/optical_fonts_pc.aspx?gclid=CKK5_cX_zI4CFQESEgodv0pvAA

Her kan du se (og købe) OCR-A og B fontene: http://www.precisionid.com/index.asp?PageAction=ViewProd&ProdID=6&gclid=COWKgPr_zI4CFQNtMAodvyW07w

Men generelt er både OCR-A og OCR-B meget udbredte, og kan derfor købes et væld af steder.
Avatar billede kepsus Praktikant
18. september 2007 - 14:42 #7
ok, programmet ligger på en AS400 (dvs det hedders sådan en jo ikke mere), og det er kodet i RPG, og hvis jeg kigger i sourcekoden (så godt som jeg kan) kan jeg se at den bruger denne font
Avatar billede tjacob Juniormester
18. september 2007 - 15:10 #8
Som Ole Madsen nævner er det en gammel OCR font.

Hvis du kigger på side 7 i dette dokument: http://www.aimglobal.org/technologies/othertechnologies/ocr.pdf
nævnes det at fonten også kaldes 7B. En søgning på det giver:

http://www.barcode-soft.com/farrington7b_font.aspx

-Det er åbenbart en font KUN til tal.
Avatar billede tjacob Juniormester
18. september 2007 - 15:17 #9
Well, ved nærmere læsning skriver de at IBM 407-1 er en MODIFICERET udgave af 7B, så måske den ikke duer alligevel............
Avatar billede kepsus Praktikant
18. september 2007 - 16:44 #10
ja jeg er bange for at jeg skal ha fat i den font, men tak indtil videre
Avatar billede kepsus Praktikant
18. september 2007 - 17:02 #11
hvis man altså kan få dem...
Avatar billede kepsus Praktikant
18. september 2007 - 18:33 #12
men skriv endeligt hvis der er en af jer der kommer i nærheden af en, eller har kendskab til om det kan lade sig gøre eller ej.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. september 2007 - 19:29 #13
Jeg vil som skrevet foreslå, at du kontakter Lexmark. Da det er IBM´s gamle printerdivision, er det nok dem der har størst chance for at ligge inde med info...