Avatar billede sannen Nybegynder
20. september 2007 - 10:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hente Kinesiske tegn ind i flash quiz

Jeg har lavet en flash quiz på engelsk. Quizzen henter spørgsmålene ind fra en fil der hedder questions.as

Når jeg vil prøve at lave quizzen på kinesisk virker det ikke
jeg har prøvete 1.
Skrive tegnene direkte ind i as filen
2. skrive koderne fra tegnene (som jeg har fået ved at skrive tegn ind i dreamweaver)i as filen

Hvis jeg skriver koderne, er det bare koderne der bliver vist i flashen. Hvis jeg skriver tegnene bliver der vist spørgsmålstegn.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg så skal skrive?????
Avatar billede mobius6 Juniormester
20. september 2007 - 18:04 #1
flash kan ikke håndtere kinesiske tegn (i hvertfald ikke til og med version 8)
om 9'eren kan det ved jeg ikke.

eneste måde at få det til at fungere på er med kinesisk OS
alternativt med en simulator som fx: "c-star"
Avatar billede sannen Nybegynder
09. januar 2008 - 15:50 #2
mobius..Du skal lige svare hvis du vil have dine point..
Jeg fik en kinesisk kollega til at lave den:)