Avatar billede hbank Nybegynder
20. september 2007 - 13:59 Der er 5 kommentarer

C5 3.0 installeret på server vil ikke starte i Vista

Jeg har et mindre novell netværk hvorpå jeg har en c5 vers. 3.0 kørende.

Jeg har så oprettet genveje til c5.

Dette lader sig ikke gøre i Vista hvor jeg får fejlen:
Fejl i fil x:\c5\c5data.DAT Under læsning i record = 0
Fejlkode...: 5 = Adgang nægtet.

Hvis jeg kopierer hele c5 mappen over lokalt på vista maskinen kører det fint, men det du'r jo ikke da DAT filen skal kunne tilgåes fra andre maskiner.

Jeg har også prøvet at ændre i opstartsparametrene, men stadig uden held.

Nogle gode forslag?

mvh
Henrik Bank
Avatar billede mariaf Juniormester
20. september 2007 - 19:30 #1
5 betyder skrivebeskyttet. Husk at når du mapper drevet at ændre rettighederne til fulde rettigheder.
Både Server og Vista-maskine skal genstartes.
Avatar billede hbank Nybegynder
21. september 2007 - 09:35 #2
Som udgangspunkt vil jeg mene jeg har fuld rettighed til drevet, men omvendt er jeg hverken Vista eller Novell ørn, så kan du skære det lidt ud i pap, hvad jeg skal gøre?
Avatar billede mariaf Juniormester
21. september 2007 - 16:24 #3
Højreklik på drevet, sikkerhed. Her står den typisk ikke til fulde rettigheder. På en Vista skal du være inde som administrator.
Avatar billede hbank Nybegynder
24. september 2007 - 09:10 #4
Kan godt ske at jeg spørger dumt. Jeg højre-klikker på stifinder - siger kør som Administrator - finder min mappe med c5 - højre-klikker - finder jeg ingen punkt eller fane med sikkerhed (hvis jeg gør det samme ved et lokalt drev kan jeg godt se en sikkerhedsfane, men altså ikke på mit netværk)- hvis du derimod tænker på Novell Rights kan jeg oplyse at der er fuld rettighed på mappen.
Avatar billede mariaf Juniormester
24. september 2007 - 18:21 #5
Du spørger ikke dumt, det er bare mig, der ikke er særlig kendt med Novell netværk. På en Windowsserver har man både rettigheder til delingen og rettigheder på drevet. begge dele skal være fulde rettigheder. Håber det hjælper dig videre.