Avatar billede dingydog Nybegynder
22. september 2007 - 12:39 Der er 9 kommentarer

Understøtter min computer ikke WPA?

Hej.

Jeg har lige købt router nr. 2 efter at have byttet den første fordi jeg troede den ikke virkede. Jeg må nu nok erkende, at det formentlig er min egen computer, version af windows ell. lign der gør det.

Routeren er en D-link DIR635 (en ganske god router rent faktisk)
Jeg har opsat det trådløse netværk til at køre med WPA kryptering og det fungerer faktisk helt fint, bortset fra, at jeg bliver smidt af og på ca. en gang i minuttet.

Min kærestes pc modtager signal og det hele helt fint, og forbindelsen på hendes pc er helt stabil!!

Jeg har prøvet at slå krypteringen helt fra, og da blev jeg ikke smidt af. Jeg har også prøvet med WEP, men det kan jeg ikke få til at fungere... Det irriterer mig grænseløst, for de 2 computere er af samme model og ca lige gamle.

Er der nogen der har nogen ideer til hvilke indstillinger man kunne rode med, eller hvad man i det hele taet kan gøre for at undgå at blive kylet af og på hele tiden??

Venlig Hilsen
Anders.
Avatar billede dingydog Nybegynder
22. september 2007 - 12:41 #1
routeren havde win sp2 som system requirements forresten, men hvordan ved jeg om jeg har det (har opdatetret)
Avatar billede rene37 Nybegynder
22. september 2007 - 16:13 #2
Du kan se om du har win sp2 ved at klikke på start, højreklikke på denne computer og vælge egenskaber. Der står de basale ting om dit system.

Mht det trådløse kan du evt prøve at skifte kanal og se om det har nogen indflydelse.
Avatar billede dingydog Nybegynder
22. september 2007 - 17:35 #3
har prøvet at skifte kanal - og jeg har åbenbart sp2...
det er helt sært..
Avatar billede rene37 Nybegynder
23. september 2007 - 10:39 #4
Du kan prøve at opgradere til den nyeste firmware, hvis du ikke har den i forvejen.

Den kan sandsynligvis hentes på D-Links hjemmeside.
Avatar billede tonygk Nybegynder
24. september 2007 - 12:58 #5
Helt enog, det er en typisk D-Link fejl, og som regel kan det løses ved at opgradere firmware. du kan download den nyste firmware her. http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9CnptFMIC4AStFCF834mptYIe5XTNvhLPG3yV3oVo56j6ltbNlwaaRp/jsqEijuyy9D/g==
Avatar billede dingydog Nybegynder
24. september 2007 - 17:32 #6
hmm ok, men det virker som sagt på min kærrestes pc. Hvordan opgraderer man firmware..

Jeg blir fortsat smidt af ca hvert andet minut...

Er det forsvarligt bare at køre med MAC filtrering, og skjult SSID?
Avatar billede dingydog Nybegynder
24. september 2007 - 17:41 #7
det er en bin fil den jeg har hentet, så den siger den ikke vil uploade den...
Avatar billede rene37 Nybegynder
24. september 2007 - 21:53 #8
Det klogeste er at lave forbindelse mellem pc og router med kabel ved firmware opgradering. Hvis den ikke vil godtage .bin filen kunne det godt tyde på at det ikke er den rigtige firmware til din router. De er for det meste heldigvis "idiot sikret" så man ikke kan uploade en forkert firmware ved en fejl. Det ville smadre routeren.

Du kan hente firmwaren her: http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9CnptFMIC4AStFCF834mptYIeNXSNvhLPG3yV3oVo56j6ltbNlwaaRp6z4lAmu5j3cf/YEfRY6kjP7kIlhR4aiIMoK7C5LttWdXksBNHv4fY4DMv0eAuXPZeprL
Avatar billede dingydog Nybegynder
19. august 2008 - 12:37 #9
ok, super.. mange tak.. der må svares :)