Avatar billede kornum Nybegynder
26. september 2007 - 21:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows glemmer logon til netværksdrev efter genstart

Hejsa.

Som emnet lyder. - Jeg kan fint få adgang til mine drev på den anden computer på netværket, men når jeg genstarte så har den glemt det logon jeg har givet den. Drevene står til at blive oprettet hver gang jeg logger på windows, men de kan ikke finde den anden computer, så før jeg opretter et nyt drev hvor jeg siger jeg vil logge på med computer\brugernavn og det password jeg har lavet til kontoen.

Håber nogle har en løsning på problemet.
Avatar billede rene37 Nybegynder
26. september 2007 - 22:25 #1
Du kan lave et logon script til netværksdrev indeholdende brugernavn/password.
Avatar billede kornum Nybegynder
26. september 2007 - 22:29 #2
Cool hvordan gøres dette? - Kan du give et eks?
Avatar billede rene37 Nybegynder
26. september 2007 - 23:10 #3
Det er ved at være nogle år siden jeg sidst har skrevet et script, så jeg er lidt "rusten" :)

Skal nok lige tjekke op på det i morgen og vende tilbage.
Avatar billede kornum Nybegynder
27. september 2007 - 16:26 #4
hehe jeg prøver os lige at google mig lidt frem og se hva jeg finder ud af :) - tak for tippet ihvertfald.. men ku være nice med et eks. også :)
Avatar billede kornum Nybegynder
27. september 2007 - 20:02 #5
Fandt selvud ad det....

net use X: "\\server\sharenavn" password /user:server\brugernavn
Avatar billede kornum Nybegynder
27. september 2007 - 20:02 #6
skal sætte i en bat fil...