Avatar billede nickern Nybegynder
29. september 2007 - 23:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Notere IP-adressen i db (PHP)

Hejsa exp.dk

Jeg sidder og vil notere folks IP-adresse, når de opretter sig i min tabel.

Men det fungerer ikke rigtigt for mig. Jeg bruger denne kode til at tilføje i min db:
-----
mysql_query("INSERT INTO X (mail, stjernetegn, sex, time, ip) VALUES ('$mail', '$stjernetegn', '$sex', NOW(), '$add_IP')");
-----

min kolonne 'ip' er en varchar, og det er det eneste problem der er i formularen
Avatar billede nielle Nybegynder
30. september 2007 - 08:11 #1
Hvad er problemet?

Det ville også være rart med en smule mere kode.

Forresten: Mht. et felt til at gemme IP-numre i, så kan man med fordel sætte en maks-længde på 15 tegn på feltet.
Avatar billede nickern Nybegynder
30. september 2007 - 09:56 #2
Problemet er at jeg ikke får noteret deres ip, når de tilmelder sig.
Her er koden
<?
    if($_POST['submit'])
    {
        $mail = $_POST['mail'];
        $stjernetegn = $_POST['stjernetegn'];
        $sex = $_POST['sex'];
                $add_IP = addslashes($REMOTE_ADDR);

        if ($sex != false && $stjernetegn != false)
        {

                if (eregi("([a-z0-9\.]+)\@([a-z0-9\.]+)\.([a-z]+)", $mail) == true)
                {

mysql_query("INSERT INTO X (mail, stjernetegn, sex, time, ip) VALUES ('$mail', '$stjernetegn', '$sex', NOW(), '$add_IP')");
Avatar billede nielle Nybegynder
30. september 2007 - 10:00 #3
Du skla ændre:

$add_IP = addslashes($REMOTE_ADDR);

til:

$add_IP = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
Avatar billede nickern Nybegynder
30. september 2007 - 10:40 #4
tak - ligger du et svar?
Avatar billede nielle Nybegynder
30. september 2007 - 10:45 #5
Svar :^)