Avatar billede jakkedijak Nybegynder
11. oktober 2007 - 14:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Intet svar fra router D-Link 714P+

Hejsa

Jeg har en D-Link 714P+ som jeg har haft et stykke tid. Jeg gik ind på d-links hjemmeside og ville opdatere firmwaren, men ved en fejl fik jeg installeret den forkerte (jeg var nok for hurtig og ukoncentreret)... Problemet er nu, at jeg ikke kan komme i kontakt med routeren på 192.168.0.1 som der står jeg skal kunne i manualen, og som jeg har kunnet tidligere. Er der nogen der kan hjælpe mig med at komme i kontakt med routeren, og få installeret den rigtige firmware?
Avatar billede jakkedijak Nybegynder
11. oktober 2007 - 14:53 #1
Jeg har forsøgt at resette routeren med knappen bagpå, det virker ikke. Jeg får heller ikke noget svar ved ping 192.168.0.1.
Avatar billede nva Praktikant
11. oktober 2007 - 14:55 #2
Her står lidt om andre versioner af Dlink, men måske er det stadig brugbart http://www.dslreports.com/faq/12903
Avatar billede tonygk Nybegynder
11. oktober 2007 - 15:20 #3
Jeg anbefaler at du ringer til D-Link support ( 43 96 90 40 ). I dette tilfælde er de det rette folk for at søge hjælp.
Avatar billede jakkedijak Nybegynder
11. oktober 2007 - 15:25 #4
nva's forslag gav ikke pote, desværre. Men nu viser computeren da, at der er noget i den anden ende - der er ikke et kryds over LAN-forbindelsesikonet når man laver en "crash recovery" som der blev foreslået i dit link. Det forsvinder dog efter lidt tid.
Avatar billede jakkedijak Nybegynder
11. oktober 2007 - 16:33 #5
Tja, så har jeg snakket med D-Link kundesupport. De var så venlige at oplyse mig om, at der er 5 års garanti på den, hvis den var købt inden 1. januar 2004. Heldigvis havde jeg købt den 8. april 2003, så garantien er god nok endnu. De forslag de havde til reparation af routeren var ikke bedre end det link nva kom med, dog lige at man måske også skulle prøve en anden tilslutning end port nr. 1 også. Dette var mit første spørgsmål på eksperten.dk, så hvad er normalt med point? nva's indlæg virkede ikke helt, men der var da lidt hjælp i det... tonygk har måske skaffet mig en ny router med henvisningen til kundeservice... Er det så 50/50 med lidt færre point, eller? Routeren skal i skraldespanden.
Avatar billede nva Praktikant
11. oktober 2007 - 19:29 #6
Du behøver ikke give mig points, når det ikke løste dit problem - ellers tak for tilbudet :)
Avatar billede tonygk Nybegynder
12. oktober 2007 - 08:12 #7
Jeg er glad for du kunne få en ny router. Gpd fornjøelse
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester