Avatar billede nickern Nybegynder
18. oktober 2007 - 12:14 Der er 1 kommentar

logfil til søgemaskine

Hey experter

Jeg har mig en søgemaskine på min side - men den hjælper jo ikke det store, når jeg ikke aner, hvad folk søger på!

Så jeg har besluttet at lave mig en logfil, så den gemmer alle søgningerne i min db.

Men hvordan gør jeg dette smartest? Jeg skal jo have det sådan at når det samme søgeord er søgt på flere gange, så noteres dette - eks.: en søger på "kurt" og den registreres i databasen med 1 i feltet "volume", næste gang en søger på "kurt" opdaterer feltet blot, så der står 2 i kolonnen "volume".
Men søger de nu på "kurt hansen" skal det registreres som en ny søgning - det er her, jeg begynder at blive i tvivl, om hvordan jeg skal gøre - for det første er jo bare vha. if-/else-sætninger.
Avatar billede tp_aalborg Nybegynder
19. oktober 2007 - 15:58 #1
Det kan gøre således.

conn.Execute "UPDATE searchWords SET [Count] = [Count] + 1 WHERE word='$værdi_af_søgeord'" , intRowCount
If (intRowCount = 0) Then conn.Execute("INSERT INTO searchWords (word, [Count]) VALUES ('$værdi_af_søgeord', 1)")