Avatar billede jakwag Nybegynder
19. oktober 2007 - 14:26 Der er 2 kommentarer

image size

Hey

Jeg er har lavet en lille 3d applikation i director. Nu skal jeg så have den til at printe en 3d member ud. Jeg har fundet printomatic som virker som om at den kan gøre det ret nemt.

Script ser sådan ud:

on print3D
  member("3dimage").image = member("3d_scene").image
  print member("3dimage")
end

Det virker fint nok, men billedet kommer ud ret småt og i temmelig dårlig kvalitet.

Hvis jeg efterfølgende åbner 3dimage cast member kan jeg godt se at billedet der er blevet lavet er ret småt.

Så... hvordan kan jeg lave en 3D member om til en bitmap member i en højere kvalitet/opløsning?

Er ekstremt modtagelig over for en hver form for hints :)

Jakob
Avatar billede simongc Nybegynder
31. oktober 2007 - 21:51 #1
Hej Jakob

Undskyld det sene svar, men jeg har ikke kunnet afse tid til, at læse alle mine emails før nu.

Den løsning jeg har er ikke den bedst tænkelige, men kan måske anvendes.

"member("3dimage").image = the stage.image"

Herefter kan du beskære billedet med ".crop" komandoen.

Håber du kan bruge mit forslag - jeg har selv benyttet denne fremsgangsmåde i mangel af bedre.

Mvh. Simon
Avatar billede jakwag Nybegynder
01. november 2007 - 07:44 #2
Hej Simon

Tak for forslaget, det vil jeg prøve.

Jakob