Avatar billede uggi16 Nybegynder
23. oktober 2007 - 11:46 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

CMS løsninger.

Jeg søger info om CMS løsninger, jeg ved ikke om det har været oppe før, men jeg forsøger nu alligevel at spørge.

Hvilke ASP.NET CMSer kan anbefaldes til en "blog/portfolio" side ?

Er det nemt at designe themes til CMSet ?

Er det nemt at ændre koden backend uden det store besvær ?

Håber i kender nogen gode, brugervenlige og ( "billige" ) CMS løsninger.

På Forhånd Tak.
Avatar billede uggi16 Nybegynder
23. oktober 2007 - 11:59 #1
Det skal lige tilføjes at med "billige" menes til omkring 1500 - 2500 kr... da jeg ikke gider de der Open Sovs længere..
Avatar billede ladyhawke Novice
23. oktober 2007 - 12:54 #2
Hoster du selv og i så fald på hvilken platform?
Avatar billede uggi16 Nybegynder
23. oktober 2007 - 13:18 #3
Det skal hostes på min Windows 2003 Server med Abyss Web Server der understøtter ASP.NET 2.0 AJAX og det hele :)
Avatar billede uggi16 Nybegynder
23. oktober 2007 - 13:19 #4
Og nej.. jeg køre ikke IIS 6.0 da Abyss Web server understøtter:

PHP, ASP 3.0, ASP.NET 1.1, ASP.NET 2.0, Ruby, SSI, CGI...

:)
Avatar billede ladyhawke Novice
23. oktober 2007 - 14:10 #5
Du kunne jo køre Windows SharePoint Services 3.0 (det er gratis faktisk). Den har indbygget blog og wiki funktionalitet out of the box
Avatar billede uggi16 Nybegynder
23. oktober 2007 - 14:14 #6
Meen.. kan man da få mulighed for at ændre "themes" på dette ? så det vil se ud som en almindelig hjemmeside ?
Avatar billede uggi16 Nybegynder
23. oktober 2007 - 14:16 #7
Jeg vil gerne kunne ændre og designe siden som jeg vil... men uden at jeg skal ud i og kode det HELE selv...
Avatar billede uggi16 Nybegynder
23. oktober 2007 - 14:23 #8
Jeg ser på Windows SharePoint Services 3.0 :) takker
Avatar billede ladyhawke Novice
23. oktober 2007 - 14:24 #9
Du skal da ikke kode det "HELE" selv med SharePoint, der er dels en række indbyggede themes og så kan du uden de vilde krumspring lave dine egne masterpages, så du kan få dit indhold til at stå stort set præcis som du vil have det.

Kig på lidt info om SharePoint inden du bestemmer dig, men det kan rigtig meget, uden du skal kode en bunke... Der er blandt andet forskellige dokumentbiblioteker, herunder til billeder...

http://office.microsoft.com/da-dk/sharepointtechnology/FX100503841030.aspx
Avatar billede uggi16 Nybegynder
23. oktober 2007 - 14:43 #10
Jeg har lige læst lidt på det og.. det kan ALT jeg skal bruge kan jeg se... sp mange tak :)
Avatar billede ladyhawke Novice
23. oktober 2007 - 14:49 #11
god fornøjelse, der er rig mulighed for at tilpasse løsningen, prøv f.eks. at kigge på xml web parten og page viewer web parten
Avatar billede flashit Nybegynder
23. oktober 2007 - 15:09 #12
Kender i til et webhotel som hoster Windows SharePoint Services 3.0
Avatar billede flashit Nybegynder
23. oktober 2007 - 15:35 #14
Ved du om det også kan bruges til Internet sites?
Avatar billede uggi16 Nybegynder
23. oktober 2007 - 15:38 #15
Det kan det :) det er kun serveren/DNSen der sætter grændsen :)
Avatar billede flashit Nybegynder
23. oktober 2007 - 15:47 #16
sejt... tror du så at man kan få Moss på for en tier mere ;-)
Avatar billede flashit Nybegynder
23. oktober 2007 - 15:48 #17
og tak for info
Avatar billede ladyhawke Novice
23. oktober 2007 - 20:19 #18
jeg ved ikke mht. MOSS, men det er ganske adræt og du kan køre intranet, internet og extranet på samme sharepoint instans