Avatar billede fritter25 Nybegynder
23. oktober 2007 - 14:24 Der er 4 kommentarer

Oprette genveje på Terminal skrivebord med GPO

Hejsa.

Hvordan ligger jeg genveje ud på brugernes Terminalserver skrivebord?
Jeg ved det er muligt via "All Users", men det kan jeg ikke bruge, da det er forskellige typer brugere, som logger på.
Samtidig skal det lige nævnes, at disse brugere også har en stationær PC, som ikke skal have de samme genveje lagt ud.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
01. december 2007 - 21:57 #1
Jeg kender ikke lige nogen GPO som kan gøre det, men kender et fiks admin tool som kan hjælpe dig med det (og alle mulige andre administrative opgaver på dit netværk).
Det er baseret på valideringslogik og gør derfor det du gerne vil, nemlig mulighed for at separere tingene mellem de forskellige brugere:

http://www.scriptlogic.com/products/DesktopAuthority/
Avatar billede leif Seniormester
01. december 2007 - 22:03 #2
sup3rior -> Er det noget som skal deploys til ens arbejdsstationer ?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
02. december 2007 - 11:27 #3
Deployment sker via login script til alt fra win95 til winxp / 2003 - i Vista sker det via en GPO.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
14. marts 2008 - 09:42 #4
Fik du de svar du skulle bruge?