Avatar billede zeth Nybegynder
24. oktober 2007 - 19:18 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Charting i ASP.NET

Hej alle,

Hvilke muligheder har man for at lave charts i ASP.NET? Findes der nogen indbygget? Jeg er interesseret i at faa genereret pie chart osv. on-the-fly..

Jeg har kigget lidt paa komponenten .NET Charting, men det ville vaere rart hvis der fandtes noget gratis.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. oktober 2007 - 19:52 #1
Der findes desværre ikke rigtigt noget som er indbygget.
Du kan være heldig at finde nogen som har bygget en kontrol som kan gøre noget af det.
I de fleste tilfælde er man nødt til at købe en komponent til det.
Personligt bruger jeg dundas. Jeg tror den kan alt.
Men der findes andre gode muligheder inkl .net charting.
Avatar billede a1a1 Novice
24. oktober 2007 - 21:26 #3
det kommer jo an på hvad du har brug for, dundas er (måske) det bedste, som nævnt før kan det "alt"..

Hvis du er ansat i et firma der kan betale det, så KØB det, koster "kun" fra 700$ ~ ca. 3700 kr. , hvis det er "for sjov" så kig på den fra www.carlogsag.net
Avatar billede zeth Nybegynder
26. oktober 2007 - 16:27 #4
Okay tak for svarene. Opret et svar saa i kan faa point :-)
Avatar billede sherlock Nybegynder
26. oktober 2007 - 18:19 #5
:)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
27. oktober 2007 - 15:40 #6
svar :)
Avatar billede a1a1 Novice
27. oktober 2007 - 16:00 #7
svar ;o)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
27. oktober 2007 - 16:02 #8
Husk at vælge den rigtige radiobutton a1 :)
Avatar billede 2c Nybegynder
27. oktober 2007 - 16:35 #9
Du kan også bruge reporting services. Reporting services er en del af MSSQL, og er også i den grtatis version MS SQL expres.

http://www.microsoft.com/sql/technologies/reporting/default.mspx