Avatar billede kol Nybegynder
25. oktober 2007 - 22:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opdele data i een celle til to celler

Jeg har i en celle nogle tidspunkter anført som dato og tid.
Jeg vil gerne have skilt dato og tid ad i to celler, men hvordan lige...?

Ser sådan ud:  13.07.07 20:56

Og jeg har i en anden celle telefonnummer anført med landekode.
Dette vil jeg også gerne have opdelt i to celler med telefonnr (de sidste 8 karakterer) og landekode (tallene før de 8, som står sidst).

Hilsen
KOL
Avatar billede mugs Novice
25. oktober 2007 - 22:12 #1
Dato:

=VENSTRE(A1;8)

Tid:

=HØJRE(A1;5)
Avatar billede excelent Ekspert
25. oktober 2007 - 22:13 #2
=venstre(a1;8)  - dato
=højre(a1;5)    - tid

højre(a1;8)  -tlf
venstre(a1;2)  -kode
Avatar billede mugs Novice
25. oktober 2007 - 22:14 #3
Og på samme måde med telefonnummer.
Avatar billede kol Nybegynder
25. oktober 2007 - 22:46 #4
Tak for hurtig hjælp begge to.
Der virker. Ser egentlig ret enkelt ud (når man bare lige ved hvordan, selvfølgelig!)
Jeg havde egentlig tænkt mig at dele point imellem Jer, men det er ikke så ligetil som tidligere, så.... du må nøjes med TAK, excelent.

Et lille problem med telefonnr.:
Præfiks (landekoden) er ikke altid 2 karakterer, så formlen virker ikke helt optimalt.
Den skulle hellere tale alle karakterer med undtagen de sidste 8!
Men ikke noget stort problem.

Hilsen
KOL
Avatar billede excelent Ekspert
25. oktober 2007 - 22:51 #5
ok
=UDSKIFT(A1;HØJRE(A1;8);"")  - kode
Avatar billede kol Nybegynder
25. oktober 2007 - 22:58 #6
Hej excelent!

Der var den jo, fint, og mere tak.

Dog en lille detalje:

Jeg måtte rette lidt, 8 til 9, fordi den tog det 8. tal med.
=UDSKIFT(A1;HØJRE(A1;9);"")

Hilsen KOL
Avatar billede excelent Ekspert
25. oktober 2007 - 23:12 #7
så må der være et mellemrum ellers skal det være 8

=UDSKIFT(A1;HØJRE(FJERN.OVERFLØDIGE.BLANKE(A1);8);"")
Avatar billede kol Nybegynder
25. oktober 2007 - 23:49 #8
Ok!
Du er godt nok sej.
Ja, der var en tom karakter til slut, det havde jeg ikke set.

Hilsen KOL