Avatar billede thomasahlers Nybegynder
05. november 2007 - 13:13 Der er 2 kommentarer

Blokere andre trådløse forbindelser i Vista

Kører vista og har en Belkin 54G Router.

Mit problem er at min Acer Bærbar helst vi logge på
naboens ubeskyttede dlink router, selvom min egen forbindelse
er standard.

Min egen forbindelse er beskyttet med en WPA kode samt broadcast
er slået fra.

Jeg kan genstarte den et par gange, hvor den vælger min egen de første 2 gange også 3. gang så kører den på
naboens dlink igen.

Jeg har prøvet at finde en masse information om dette emne på nettet og er stødt på meget omkring at Vista har svært ved at håndtere dette. Noget som skulle blive løst i SP1.

For at løse problemet nu, kan man så ikke blokere denne forbindelse på min pc? Evt. andre gode råd er velkomne.

På forhånd tak!
Avatar billede flyhigh Nybegynder
05. november 2007 - 13:36 #1
har du fjernet hak i den forbindelse du ikke vil koble på der hedder "Connect automatically when this network is in range", sammentidig kan du på den forbindelse du har fjerne det hak der hedder "connect to a more preferred network if avalable" ?
Avatar billede flyhigh Nybegynder
12. november 2007 - 23:12 #2
højreklik på dit netværks ikon der representere din forbindelse vælg egenskaber, her burde de være de to omtalte "hak" muligheder. har du prøvet dem og set om det hjælper ?