Avatar billede fablechild Nybegynder
07. november 2007 - 20:01 Der er 7 kommentarer

quicktime problem

Jeg kan intet finde af apple eller quiktime på min pc. alligevel er den i min program række og vil ikke lade sig afinstallerer (den virker heller ikke, derfor vil jeg afinstallerer)

Jeg har så prøvet at installerer en ny quicktime, men installationen bliver afbrudt med en fejlmeddelelse : Der opstod en netværksfejl ved forsøg på at læse fra filen C:\WINDOWS\Installer\quicktime.msi.

Nogen hjælp at hente?
venlig hilsen Benita
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. november 2007 - 21:13 #1
Prøv dette:

Quit iTunes.
On the Start menu, click Control Panel.
Windows XP and Windows 2000: In Control Panel, open Add or Remove Programs.
Windows Vista: In Control Panel, click Uninstall a program. Alternately, in Classic View of Control Panel, click Programs and Features.
Select iTunes from the list of currently installed programs, then click Remove or Uninstall.
In Windows XP and Windows 2000, when asked if you would like to remove iTunes, select Yes.
In Windows Vista, if your permission is needed to continue, click Continue.
After uninstalling iTunes, do not restart if you are prompted to.
If other entries were present for iTunes remove those as well.
In Add or Remove Programs or Programs and Features, remove any iPod Updater applications that are listed in the same fashion as iTunes was removed.
In Add or Remove Programs or Programs and Features, remove any QuickTime installations that are listed in the same fashion as iTunes was removed.
Restart your computer.
After the computer restarts, open Local Disk C: in My Computer/Computer or whichever disk programs are installed on.
Open the Program Files folder.
Right-click the iTunes folder and select Delete and choose Yes when asked to confirm the deletion. Note: This folder may have already been deleted if iTunes was successfully removed in steps 1-8.
Right click the iPod folder and select Delete and choose Yes when asked to confirm the deletion.
Right-click the QuickTime folder and select Delete and choose Yes when asked to confirm the deletion.
Delete the QuickTime and QuicktimeVR files located in the C:\\Windows\\system32\\folder.
Right-click on the Recycle Bin and on the shortcut menu, click Empty Recycle Bin.
Restart your computer.
Install the latest version of iTunes from http://www.apple.com/itunes/download.

Fundet her: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93976
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. november 2007 - 21:14 #2
Nå, det var søreme også på dansk:

Luk iTunes.
Klik på Kontrolpanel i menuen Start.
Windows XP og Windows 2000: Åbn Tilføj eller fjern programmer i Kontrolpanel.
Windows Vista: Klik på Fjern et program i Kontrolpanel. Som et alternativ hertil kan du klikke på Programmer og funktioner i Klassisk visning på Kontrolpanel.
Vælg iTunes fra listen over aktuelt installerede programmer, og klik derefter på Fjern.
Vælg Ja, hvis du i Windows XP og Windows 2000 bliver spurgt, om du vil fjerne iTunes.
Hvis Windows Vista kræver tilladelse for at fortsætte, klikker du på Fortsæt.
Når iTunes er fjernet, skal du ikke genstarte computeren, selvom du bliver bedt om det.
Hvis der findes andre fortegnelser for iTunes, skal disse også fjernes.
Fjern alle de iPod Updater-programmer, som vises i Tilføj eller fjern programmer eller Programmer og funktioner, på samme måde som iTunes.
Fjern alle de QuickTime-installationer, som vises i Tilføj eller fjern programmer eller Programmer og funktioner, på samme måde som iTunes blev fjernet.
Genstart computeren.
Efter computeren genstarter, åbner du Lokal disk C: i Denne computer/Computer, eller den disk, som programmerne er installeret på.
Åbn mappen Programmer.
Højreklik på mappen iTunes , vælg Slet, og Ja, når du bliver bedt om at bekræfte sletningen. Bemærk: Denne mappe er måske allerede blevet slettet, hvis iTunes blev fjernet korrekt under trin 1-8.
Højreklik på mappen iPod, vælg Slet, og Ja, når du bliver bedt om at bekræfte sletningen.
Højreklik på mappen QuickTime, vælg Slet, og Ja, når du bliver bedt om at bekræfte sletningen.
Slet de QuickTime- og QuicktimeVR-filer, som findes i C:\\Windows\\system32\\mappe.
Højreklik på Papirkurv, og klik på Tøm papirkurv i genvejsmenuen.
Genstart computeren.
Installer den nyeste version af iTunes fra http://www.apple.com/dk/itunes/download.
Avatar billede fablechild Nybegynder
09. november 2007 - 01:32 #3
For en ordens skyld: jeg har windows XP pro.
Næste ting er at jeg intet itunes har og aldrig har haft. jeg har altid fravalgt det.
Jeg har jo forsøgt Åbn Tilføj eller fjern programmer i Kontrolpanel. Har også forsøgt i safe mode uden held. Det er jo netop det der giver problemet.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. november 2007 - 05:13 #4
Fremgangsmåden gælder også for XP Pro, og den er den samme, uanset om du har Itunes eller ej. Har du læst den side jeg linkede til?

Make sure you have admin access
To install iTunes or QuickTime software, you need to be logged in as an administrator on the computer. If you're not sure if you have administrator access, contact the owner of the computer or your system administrator.

Get the latest Windows updates
The first thing to do when troubleshooting an installation issue on a Windows computer is make sure you have the latest Windows updates installed—to get the latest updates, go to the Microsoft Windows Update page.

Try downloading and installing the standalone version of QuickTime from http://www.apple.com/quicktime/download/win.html. Be sure you download the version that does not include iTunes.

Hvis det ikke virker, så prøv fra en anden profil i XP - med admin rettigheder.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. november 2007 - 05:20 #5
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 18:14 #6
Kommet videre?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. februar 2008 - 05:37 #7