Avatar billede a-torsten Nybegynder
10. november 2007 - 08:18 Der er 5 kommentarer

50.000+ filer overført fra FreeBSD til Windows - Hvordan ?

Hej....

Har en FreeBSD server som indeholder et sted mellem 50.000 og 70.000 billeder...

Hvordan får jeg nemmest disse overført til min windows-server....

Har prøvet FTP, men har ikke kunne få mere end 40.000 filer på denne måde....

Findes der et smart tool man kan tilgå FreeBSD med fra windows og på den måde måske mappe dens drev ?

/Anders
Avatar billede leif Seniormester
10. november 2007 - 10:05 #1
Hvorfor får du ikke mere end 40.000 filer på den måde ?

Hvad FTP klient bruger du ?
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
12. november 2007 - 22:32 #2
Installer Samba så er du kørende?
eller er det kun en engangs forstilling?
Er det en engangs eller kun dig , så er SFTP sagen....Det virker også....
Men samba er det rigtige hvis du skal have "netværk alla Windows" med permissions osv..
Avatar billede morpheus Nybegynder
13. november 2007 - 07:52 #3
google: winscp download

Nok den bedste windows baserede GUI klient til filoverførsel...

Vær opmærksom på at den bruger du logger på med her, skal have læse adgang :)
Avatar billede aners Nybegynder
18. maj 2008 - 20:48 #4
Jeg havde nok valgt at lave en gzip af filerne og flyttet dem via ftp, ellers tager det jo en krig at flytte, specielt hvis over wan.
Avatar billede askholme Nybegynder
25. maj 2008 - 23:04 #5
tar -cjvf filer.tar.bz2 /sti/til/billeder
Derefter kan du jo flytte filer.tar.bz2 ud på mange måder. Fx. SCP eller FTP eller hvis du har en webserver kørende via den... (teoretisk kan du også maile den til dig selv via mail kommandoen, men det kan nok ikke anbefales)