Avatar billede spectre Nybegynder
12. november 2007 - 23:15 Der er 5 kommentarer

Newb spg. dynamisk angivelse af width i <asp:textbox>

Hej allesammen. Jeg er ny til asp.net (VB) og er lidt i tvivl om hvordan jeg får min <asp:textbox> til at have 'dynamisk' width:

Jeg har en variabel, txtboxWidth, der kan indeholde en integer, og vil gerne vide hvordan jeg får indsat den integer i width-parametren i textbox-tag'et.

Jeg har prøvet med <asp:TextBox style="width:<%=txtUsernameWidth%>px"></asp:TextBox>
men det virker ikke.

Hvad gør jeg?

På forhånd tak
Avatar billede spectre Nybegynder
12. november 2007 - 23:16 #1
Jeg mente selvfølgelig
<asp:TextBox style="width:<%=txtboxWidth%>px"></asp:TextBox>

:)
Avatar billede spectre Nybegynder
12. november 2007 - 23:19 #2
Her er koden, som jeg initialiserer txtboxWidth med:

<%
Dim txtboxWidth = 170
If Len(Request("extra"))>0 Then
  txtboxWidth = 80
End If
%>
Avatar billede neoman Novice
13. november 2007 - 10:47 #3
1. Du skal kigge opmærksomt i designeren og i fejllisten - jeg tvivler meget på at den accepterer din kode, fordi en asp:kontrol ikke "æder" en html style parameter. På ASP-tags skal der som regel være en CssClass

2. en asp:textBox HAr en Width-parameter, som kan sættes direkte, enten i mark-up eller i code behind:
- <asp:TextBox Id="TextBox1" .... Width="100px" ..>
eller
TextBox1.Width=100

3. Din kode skal så være:
Dim txtboxWidth = 170
If Len(Request("extra"))>0 Then
  txtboxWidth = 80
End If
myTextBox.Width=txtboxWidth

4. Brug code-behind -  det får du ved at sætte flueben i feltet Place code in separate file når du opretter en ny side. Det er måske forvirrende de første 10 sekunder, men gør livet SÅÅÅÅ meget nemmere.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
14. november 2007 - 10:24 #4
Jeg ville også bruge code-behind filen som neoman skriver, dog mener jeg at når man  skal bruge Unit når man sætter størrelser på side elementer:

aspx:
<asp:TextBox id="tbUserName" style="width:<%=txtboxWidth%>px"></asp:TextBox>
(HUSK ID!)

code-behind:
Dim txtboxWidth = 170
If Len(Request("extra"))>0 Then
  txtboxWidth = 80
End If

tbUserName.Width = new Unit(txtboxWidth);
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
14. november 2007 - 10:25 #5
*dog mener jeg at man skal bruge Unit....