Avatar billede morten_soegaard Nybegynder
19. november 2007 - 23:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med 2 routere efter hinanden

Hej Eksperter :)

Jeg har fornygligt fået en internet forbindelse gennem Fullrate. Jeg fik udleveret en std. router fra dem, en Zyxel.

Jeg har efterfølgende købt en trådløs router: Linksys WRT 54G som skulle kobles på, hvilket gav en del problemer.

Jeg har prøvet lidt af hvert men den trådløse forbindelsen er ret ustabil. Jeg har prøvet følgende:

På Zyxel routerer har jeg ikke ændret nogle opsætninger. På Linksysen har jeg ændret IP'en til 192.168.1.2 og deaktiveret DCHP, aktiveret trådløs med kryptering osv. Derefter koblede jeg kablet fra Zyxel routeren på linksysen i en alm. netværksport.
Dette virkede fint på min bærbar, men ham jeg bor sammen med loggede på, men blev smidt af efter kort tid.

Er det den rigtige måde at gøre det på eller er der andre metoder, som vil virke bedre og mere stabilt?

Håber i kan hjælpe mig!

/Morten
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 06:50 #1
Hvis det virker på din bærbare, er der formodentlig ikke noget galt med opsætningen af selve netværket.

Selvom det ikke lige er de nævnte routere, så gik evt. på denne udmærkede vejledning:

http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp

Så få din roomie til at opdatere drivere til hans trådløse netkort.
Avatar billede morten_soegaard Nybegynder
17. december 2009 - 10:33 #2
Lukket