Avatar billede spm Nybegynder
22. november 2007 - 14:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Delay reason: SMTP error from remote mail server after RCPT TO

Hej.
Jeg har et enkelt problem med min mailserver som jeg ikke helt kan forstå.

Når min søster som har stofanet skal sende mail til mig(min mailserver) kan hun ikke.

hun får denne meddelse retur når hun sender til mig
Delay reason: SMTP error from remote mail server after RCPT TO MINMAIL@michaelsenonline.dk>:
    host backup-mx.post.tele.dk [80.160.77.109]: 450 <MINMAIL@michaelsenonline.dk>:
    Recipient address rejected: Unable to look up host 87.48.102.131 as mail exchanger

Jeg kan modtage mails fra ALLE andre bare ikke fra stofanet
(køre med qmail+vpopmail+couier)
Er fejlen hos mig? Hos Stofanet? Hos tdc mx-backup??
Avatar billede bjornicle Nybegynder
22. november 2007 - 15:19 #1
Naar jeg proever faar jeg samme fejl:

220 backup-mx.post.tele.dk ESMTP - TDC Solutions
ehlo b
250-backup-mx.post.tele.dk
250-PIPELINING
250-SIZE 209715200
250-VRFY
250-ETRN
250 8BITMIME
mail from: <xx@xx.dk>
250 Ok
rcpt to: <minmail@michaelsenonline.dk>
450 <minmail@michaelsenonline.dk>: Recipient address rejected: Unable to look up
host 87.48.102.131 as mail exchanger

Kigger vi i source koden til postfix hvor fejlen kommer fra, staar der:
/* Verify that all host addresses are within permit_mx_backup_networks.*/

Dvs det virker som om backup-mx ikke vil forwarde til din ip, da den ikke ligger i det "tilladte" ip range.
Avatar billede spm Nybegynder
22. november 2007 - 18:31 #2
Hmm. glemte lige at sige at mailen minmail ikke eksistere. Jeg har oprettet den nu. Så hvis du vil kan du godt prøve at sende en mail minmail@michaelsenonline.dk og se om du får fejl.

Ville ikke lige skrive en "rigtig" mail da.. ja.. I disse spamtider :)
Avatar billede spm Nybegynder
22. november 2007 - 18:32 #3
men, det er da bare lidt mystisk når nu jeg sagtens kan modtage mails fra hotmail, tdc, yahoo, sdu osv.. sågar en masse spam kommer også fint igennem:)
Avatar billede bjornicle Nybegynder
22. november 2007 - 20:18 #4
At email adressen ikke findes, er lige meget, det er ikke det den validere paa.

Har lige testet det herfra og fundet problemet. Du har din egen server med en lille prioritet, og backup-mx med en hoej. Dvs. at man skal foerst proeve din server, og derefter backup'en hvis man ikke kan komme igennem. Problemet er at stofanet goer det forkert, dvs. den proever foerst backup-mx, og faktisk kun denne. Hvorfor maa deres fuckede admins kunne forklare, men det korte af det lange er at din IP IKKE indgaar i det range som backup-mx vil sende videre til, istedet kan man sende direkte til din ip, du bliver ikke firewalled.

Dvs. loesningen er at du fjerner backup-mx fra din mx record.
Avatar billede spm Nybegynder
22. november 2007 - 21:21 #5
Nu er det jo sådan at jeg har tdc som har blokeret for port 25 ( ved mindre de har ændret det). Hvis jeg fjerner backup-mx fra min dns-halløj så får jeg jo ikke så meget mail.  Eller har jeg misforstået dig?
Avatar billede bjornicle Nybegynder
22. november 2007 - 22:08 #6
Ja, du har misforstaaet det, du bliver ikke blokere paa port 25
Avatar billede lassebm Nybegynder
19. december 2007 - 09:59 #7
Avatar billede spm Nybegynder
01. december 2009 - 19:44 #8
bedre sent end aldrig, vil du have points for hjælp?
Avatar billede lassebm Nybegynder
02. december 2009 - 08:24 #9
:)

Kom det til at virke ?