22. november 2007 - 16:33 Der er 3 kommentarer

Billede og lyd fra pc til tv

Hej allesammen,

Jeg håber jeg er havnet i den rigtige kategori, ellers må i undskylde :) Jeg vil gerne have billedet fra min PC over til mit TV.

Mit grafikkort er et GeForce 7800 GS og mit tv er Samsung LE32S62B...

Hvordan kan jeg lettest gøre det??
Avatar billede ejldk Nybegynder
22. november 2007 - 16:48 #1
Det kræver at du har en S-Video udgang på dit grafikkort, men det skulle jeg mene at der er.
Har søgt lidt på google, og her er nogle produkter som burde kunne klare den opgave:
http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=506-35
http://www.av-cables.dk/svideo/svideo_til_scart_kabel/pctv_kabel_med_scartstik_5_m_493_da.html
Fandt et andet produkt, hvor det ser ud somom at man kan slutte computeren til tvet via usb.
Der står godtnok at det er for at kunne se tv på computeren, men måske kan man vende den process om, så man kan "se" pc på tvet:
http://www.av-cables.dk/svideo/svideo_konverter/usb_20_video_lyd_redigeringkabel_1238_da.html

Men kig på det..
22. november 2007 - 23:52 #2
Det var da umiddelbart mere enkelt end, jeg havde frygtet :)

Men hvor god er kvaliteten så?? Er den lige så god som hvis jeg bare havde set filmen på pc'en eller bliver den forringet? Og hvilken tilslutningsmulighed giver de bedste resultater??
Avatar billede geforce3 Praktikant
23. november 2007 - 23:42 #3
Jeg ville nok bruge VGA eller HDMI i stedet for s-video, da tv'et understøtter det.
Kvaliteten er fin nok, jeg bruger nogle gange mit tv til at surfe og spille på, i stedet for min 17"... =) Ved arbejde o.lign. kan det dog ikke anbefales at sidde ved tv'et i længere tid...!

Hvis du har planer om at bruge dit tv til film fra pc'en synes jeg næsten du skulle tage et kig på microsofts remote control sammen med media center, det er absolut anbefalelses værdigt!