Avatar billede jingle_jim Juniormester
23. november 2007 - 19:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

afspil radioklip og film på hjemmesiden

Hejsa,

Jeg har et radioklip, som jeg gerne vil have afspillet på min hjemmesiden. Det skal sættes sådan op, så hvis man klikker på et link "Hør radio klip", så skulle det gerne gå i gang med at spille.. det er en mp3 og fylder 2,3 mb

Hvad gør man - det skal være en forholdvis nem løsning, da mange af vores brugere ikke er IT-nørder.

Derudover hvis man gerne vil afspille en film fra hjemmesiden. Hvordan gør man det. Her skal det fungere sådan, så man klikker på et billede og så åbnes der et lille vindue op, som afspiller filmen. Filmen er er vist en windows media fil og fylder 15 mb.
Avatar billede w13 Novice
23. november 2007 - 19:49 #1
Du kan bruge denne kode:

<OBJECT id="player" width="320" height="240" CLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6" type="application/x-oleobject">
    <PARAM id="playerurl" NAME="url" VALUE="filnavnether.mp3">
    <PARAM NAME="SendPlayStateChangeEvents" VALUE="True">
    <PARAM NAME="AutoStart" VALUE="True">
    <PARAM name="uiMode" value="none">
    <PARAM name="PlayCount" value="9999">
</OBJECT>

Så retter du bare filnavnet "filnavnether.mp3" til det rigtige. Du kan både afspille lyd og film med denne kode. Du kan selvfølgelig også sætte det med java script:

document.getElementById("playerurl").setAttribute("value","filnavn.mpg");
Avatar billede jingle_jim Juniormester
23. november 2007 - 21:42 #2
hvor henne indikerer jeg den præcise sti til film el. radioklip...
Avatar billede w13 Novice
23. november 2007 - 22:24 #3
Her:
    <PARAM id="playerurl" NAME="url" VALUE="mappe/filnavn.mp3">
Eller her:
document.getElementById("playerurl").setAttribute("value","mappe/filnavn.mp3");

Hvor der står "mappe/filnavn.mp3"
Avatar billede trav4u2 Novice
23. november 2007 - 22:35 #4
Du kan også lave videofilen om til .flv vha. Super
http://www.erightsoft.com/SUPER.html
og så benytte JW Media Player
http://www.jeroenwijering.com/?item=JW_Media_Player
til at afspille både mp3 og flv

På den måde er du også, som med javascript, ude over aktivering af ”object”
Avatar billede jingle_jim Juniormester
27. november 2007 - 17:39 #5
Må lige vide en ting. Hvis jeg nu vælger at bruge den der javascript.. skal jeg så bare sætte nedenstående link ind.. ?? der skal være stå noget mere omkring det eller?

document.getElementById("playerurl").setAttribute("value","mappe/filnavn.mp3");
Avatar billede w13 Novice
27. november 2007 - 21:42 #6
Du skal bruge den javascript-kode, når du vil afspille noget i afspilleren. F.eks. ved klik på et element sådan her:

<div onclick="document.getElementById('playerurl').setAttribute('value','mappe/filnavn.mp3')">Klik her</div>