Avatar billede trouble Praktikant
26. november 2007 - 17:45 Der er 7 kommentarer

Router/modem problemer

Før i tiden havde jeg Cybercity som udbyder, og købte derfor en router/modem (ZYXEL PRESTIGE 660-HW-D1)som jeg satte direkte op imod CC, Da jeg gerne ville have trådløst og kun 1 apperat. Nu er jeg gået over til TDC.
Spørgsmålet er:::: Kan jeg sætte selvsamme router direkte op imod TDC, Og hvordan??? Eller kan jeg bruge routeren trådløst??? Der er ikke noget WAN stik, kun 4 LAN, og et dsl stik, som skal kobles direkte i telefonstikket. 1. løsning er selvfølgelig at foretrække. Håber der sidder en med nogle guldkorn;-)
Avatar billede serverservice Praktikant
26. november 2007 - 19:13 #1
Nej det kan du ikke - så vidt jeg erfarer sidder Cybercity på selve setup af routeren fra wan siden, hvilket gør at den er bundet til den pake du valgte i sin tid. Så jeg formoder også du har pligt til at tilbagelevere routeren.
Men du kunne f.x anvende din tdc adsl modem og koble den til en trådløs router som du køber.
Avatar billede trouble Praktikant
26. november 2007 - 19:43 #2
Jeg har selv købt ovenstående router og ikke hos CC, så hos CC kan man godt sætte den direkte op, hvis man kender indstillingerne. Spørgsmålet er om jeg kan bruge den hos tdc også?
Avatar billede trouble Praktikant
05. december 2007 - 07:12 #3
Er der slet ingen gode råd???
Avatar billede japping Nybegynder
05. december 2007 - 07:37 #4
Jo. Ring til TDC og spørg om det overhovedet er muligt. De bør jo vide det.

Hvis det er muligt kan du bede dem tilsende dig indstillingerne, så du kan sætte det op.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. december 2007 - 23:40 #5
ellers er det bare at logge på med routerens ip adresse i din browser. Så kan du konfigurere den herfra hvis du ved hvordan. Du skal resette den først for at få adgang med standard password.
Avatar billede trouble Praktikant
10. december 2007 - 16:08 #6
Jeg ved godt hvordan jeg konfigurere routeren, men jeg mangler TDC's indstillinger, og TDC supportere kun deres eget udstyr. Iøvrigt ved jeg, ar CC køre en standard der atm, men jeg ved ikke om tdc køre den samme??? Hvis ikke ved jeg heller ikke om min router understøtter TDC's standard, det er det jeg spørger om...
I yderste konsekvens, spørger jeg om min router/modem, kan bruges som trådløs router KUN. Der er ingen Wan indgang, kun 4 lan og en DSL indgang...
Avatar billede trouble Praktikant
10. december 2007 - 16:10 #7
Der skulle stå: hedder atm.