Avatar billede futurefreak Nybegynder
30. november 2007 - 20:49 Der er 3 kommentarer

Beder om vejledning til Lokalnetværk mellem XP og Vista

Hejsa …

Jeg håber med dette indlæg en gang for alle at kunne forstå og ikke mindst oprette et lokalnetværk ved hjælp af jer. Så derfor læs det hele godt igennem.

1. Jeg har et kabelmodem som jeg kommer online med. (standart konfiguration fra Arrownet)
2. Så er den en Router med 4 porte + wireless netværk indbygget.
3. Jeg har 3 winXP PC’er tilsluttet vha. RJ45 kabler til Routeren.
4. Den ene PC har Norton Firewall installeret + XP’s egen  - betjenes af EN bruger.
5. De andre 2 PC har ZA Firewall + XP’s egen. (pga freeware) - betjenes af EN bruger.
6. Den sidste er en VISTA Notebook med Bullguard firewall og kører TRÅDLØST på netværket. -- betjenes af to bruger.

NU vil jeg gerne dele _en_ mappe på _hver_ PC og hver bruger på Vista maskinen, dvs. at der kun skal være én mappe på hver computer som alle på lokalnetværket skal/kan have adgang til, med/uden password kode.

Så spørgsmålet er kort:
Hvordan gør jeg det?

Hvordan kan jeg dele en mappe på  hver Vista bruger, som de andre XP maskiner har adgang til - både til at hente og placere filer.

Håber I kan hjælpe med en god “1., 2., 3., osv. brugervejledning “
(Men pga. min lille datter, kan jeg desværre ikke bruge oceaner af tid for at finde en god løsning selv, så jeg beder Jer om at servere det for mig og ikke bare henvise til et link som igen henviser  osv. )

På forhånd tak.
Vh L_N
Avatar billede riversen Nybegynder
02. december 2007 - 12:01 #1
har du aktiveret simpel fildeling eller ej på dine maskiner? Du kan se det i stifinder --> funktioner --> mappeindstillinger --> vis
Avatar billede futurefreak Nybegynder
29. december 2007 - 22:54 #2
Har ikke fundet løsningen ....
Jeg vil gerne lukke spm., så hvis nogen kunne besvare - så lukker jeg.
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2007 - 07:16 #3
du kunne jo prøve at svare på det jeg spørger om