Avatar billede ahara Nybegynder
02. december 2007 - 11:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

En variabel i et interface

Er det muligt at ligge variable i et interface eller kun metoder?

Kan i vise et eksempel?

Tak
Avatar billede nielle Nybegynder
02. december 2007 - 12:00 #1
Kun metoder. :^|
Avatar billede bvli Praktikant
02. december 2007 - 12:01 #2
nå ja - og properties

String MyProperty { get; set; }

/B :)
Avatar billede nielle Nybegynder
02. december 2007 - 12:02 #3
Du kan overveje at bruge en abstract klasse hvis det er bydende nødvendigt at have variable. Der er mange fællestræk mellem interface og abstract - men selvfølgelig også nogle væsentlige forskelle.
Avatar billede nielle Nybegynder
02. december 2007 - 12:09 #4
Properties er faktisk blot metoder i en let forklædning - en metode for get-delen og en tilsvarende for set-delen. Men det er nok det der kommer tættest på en variabel i et interface.

I C# 2.0 slipper man ikke for at skulle erklære selve variablen. I C# 3.0 er jeg ikke helt så sikker på hvad der sker mht. interface-delen - 3.0 introducere nemlig noget der kaldes "automatic propertes" hvor man ikke nødvendigvis behøver at definere den bagvedligende variabel for en property.
Avatar billede ahara Nybegynder
02. december 2007 - 12:17 #5
Tak og svar så er der point
Avatar billede nielle Nybegynder
02. december 2007 - 12:21 #6
Svar :^)