Avatar billede congame Nybegynder
03. december 2007 - 12:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cybercity bredbånd med Zyxel p-660r-d1 via WRT54GL

Som overskriften siger så skal jeg have mit Solobredbånd (20mbit/2mbit) til at køre gennem min linksys router (køre DD-WRT firmware).

Jeg kan godt komme på nettet hvis jeg sættet lan-kablet direkte mellem pc og Zyxel.
Men med det samme jeg sætter WRT54GL til ryger forbindelsen og jeg er nødt til at opsætte zyxel på ny.

Jeg har slået DHCP fra i zyxel samt forwardet fra 10.0.0.2 så alt trafik køre direkte igennem, men ligemeget hjælper det.

Jeg kan se at der er mange som har det problem her på exp.dk, men der er løsning så vidt jeg kan se at køre WRT54GL som AP istedet for router, hvilket ikke fungere for mig da jeg vil bruge WRT54GL til at konfigurere med.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede kenp Novice
03. december 2007 - 20:59 #1
bed CC om at få offentlig ip. Så vil din zyxel kun virke som modem og alt bliver sendt videre til din wrt54gl.

Jeg gætter på at det er antallet af forbindelser som er problemet. eller at din Zyxel og din linksys køre på samme ip-adresse segment.
Avatar billede congame Nybegynder
04. december 2007 - 13:31 #2
Ville det fungere uden at lave ændringer i Zyxel'en, eller skal jeg ind og bridge den eller ligende?
Avatar billede kenp Novice
04. december 2007 - 18:37 #3
Hvad CC præcist gør ved jeg ikke.. men de retter i routeren så den briger eller lign. således at alt vil blive sendt direkte igennem, således at den kun er et modem.
Avatar billede congame Nybegynder
10. december 2007 - 22:44 #4
det virker nu tak for hjælpen... fik et andet modem som fungere bedre.
Smid et svar så får du point