Avatar billede speedy2000 Nybegynder
03. december 2007 - 15:59 Der er 2 kommentarer

Unlock row

Jeg har en tabel hvor enkelte rækker er låst.
Findes der en måde, hvor jeg i SQL 2005 kan unlock de rækker der er låst.

Systemet smider data i den ca. hvert sekund (enten via insert eller med en update).. min teori er, at rækken er blevet låst under en opdatering og systemet så har været nede inden den fik rækken frigivet igen.

Jeg søger en løsning, eller værktøjer der kan hjælpe mig videre med fejlsøgningen.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
04. december 2007 - 10:15 #1
Det kunne jo lyde som om du har nogle uncommited transactions... Du kan kun lave en force kill for at "unlocke", men det vil give en rollback og måske inkonsistens.

Hvordan skriver/ updatere du det data som giver en lock? Igennem hvad og hvilken driver og hvordan ?

Kender du til profileren i SQL2005?
Avatar billede speedy2000 Nybegynder
04. december 2007 - 19:29 #2
Det er desværre ikke min egen kode.. for ja, det lyder bestemt som snavset kode :-)
Desværre er det ikke muligt at rette i koden i programmet, andet end at bede vores leverandør om at få styr på det.

Kender godt profileren, bruger den jævnligt :-)

Men smid lige et svar så du kan få point, du har svaret hvad jeg søgte. At det kun er muligt med force kill, havde håbet at jeg havde overset en kommando.