Avatar billede gipa Nybegynder
06. december 2007 - 12:21 Der er 7 kommentarer

Indesign PDF settings fra 2.0 til CS2

Jeg skal rette i en brochure, og har Indesign CS2. Desværre skal jeg bruge nogle PDF settings, som er lavet i/til 2.0, og derfor kan jeg ikke importere dem.

Hvad i alverden gør jeg?

:o)  Rie
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. december 2007 - 14:29 #1
er det noget der skal trykkes ville jeg nu spørge trykkeren.
Avatar billede prodic Mester
06. december 2007 - 17:43 #2
Hvilke settings er der præcist tale om?
Avatar billede gipa Nybegynder
06. december 2007 - 23:25 #3
retaxes: Det skal ikke trykkes, jeg skal blot lave en pdf ud af det.

prodic: Jeg ved ikke helt, hvilke settings, det er. Det er lidt problemet...  ;o)
Jeg udskriver brochuren som/til PDF, og så er der meget tynde linier rundt om billedet. Jeg ved fra tidligere forsøg på en anden computer, at hvis jeg udskriver som PDF med de importerede settings, er der ikke de linier. Derfor er det vigtigt at jeg importerer dem, da vores brochure ellers ligner jeg ved ikke hvad... Men jeg ved ikke, om der også er andre indstillinger i de PDF settings, jeg prøver at importere.

Kan man evt. opdatere filen med PDF settings, så de kan importeres i senere versioner af Indesign?
Avatar billede prodic Mester
07. december 2007 - 08:26 #4
Er det nogle tynde hvide streger, som kun kan ses i pdf-filen?
Og forsvinder stregerne hvis du ændrer zoom-procent i Acrobat?

Hvordan laver du pdf-filen?
Ved at eksportere filen eller printe den?

Vi er nødt til at have lidt flere informationer vedr. hvilke settings der er tale om, hvis vi skal kunne skyde os lidt nærmere en løsning.
Er det settings når du printer/eksporterer filen eller settings du har anvendt i filen?
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. december 2007 - 09:20 #5
jeg kan vist ikke komme med en løsning, med prodic er du i gode hænder :)
Avatar billede gipa Nybegynder
08. december 2007 - 20:53 #6
Jep, det er tynde, hvide streger, som kun ses i PDF-filen. De forsvinder ikke ved at jeg sætter zoom-procent op eller ned.

Jeg printer til Adobe PDF, og det er ved udskrivning, jeg vælger de settings, jeg har i en separat fil. Eller... Det er dér, jeg har brug for at vælge dem... Men eftersom jeg ikke kan importere dem, står de ikke på listen over settings, når jeg udskriver.

Hjalp det? Sig endelig til, hvis du skal bruge mere...
Avatar billede prodic Mester
09. december 2007 - 15:17 #7
Har du en fil-type på den separate fil?
Eller har du mulighed for at gøre den tilgængelig et sted, så vi kan se filtypen.
Gætter på at det enten er en *.joboptions-fil eller et såkaldt print-preset(*.prst)
Begge bør du dog uden videre kunne anvende i InDesign CS2, men vil gerne have det eksakte filnavn.